Hoofdmenu

waterjuffer?

Gestart door knabenkraut, mei 19, 2007, 21:01:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

knabenkraut

Vanmiddag kreeg ik deze waterjuffer voor de lens. Ik ben een echte leek wat libellen betreft maar zou toch wel graag de ware naam geven aan dit beestje.
Wie kan me helpen?
groetjes,
Dini

Stijn Schreven

Grote Roodoogjuffer?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Goyatlah

Net uitgeslopen Watersnuffel
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

#3
CiteerNet uitgeslopen Watersnuffel


Hoe kun je dat bepalen?

Jeroen Nagtegaal

Watersnuffel heeft een heel kenmerkend borsstuk, met maar 1 klein streepje op de zijkant, iegenlijk maar een vlekje, en hij is vers omdat hij kleur mist en de vleugels nog "mat" zijn,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

CiteerWatersnuffel heeft een heel kenmerkend borsstuk, met maar 1 klein streepje op de zijkant, iegenlijk maar een vlekje, en hij is vers omdat hij kleur mist en de vleugels nog "mat" zijn,
Exact
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

Dat ie vers was had ik gezien, maar van dat streepje wist ik niet. Bedankt voor de reacties.

knabenkraut

Hoi Dolf, hartelijk bedankt.
groetjes,
Dini

JohanvantBosch

En het is een vrouwtje... (te zien aan de vorm van het achterlijf)

Goyatlah

Had ik om eerlijk te zijn niet opgelet  :wub:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's