Wijnrode Boleet

Gestart door Gert Kremer, augustus 20, 2013, 21:51:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Wijnrode Boleten onder de Pruimenboom, op op 5 meter afstand staan een paar grote Berken.
Kan ik nog wat aandragen voor het zeker zijn?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Oranje puntjes in de steelvoet?
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Citaat van: xenion op augustus 20, 2013, 22:29:06 PM
Oranje puntjes in de steelvoet?

wel rood:  maar "puntjes" niet gezien, zie foto.
Moet er in de Wijnrode Boleet dan puntjes zitten?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Op de foto is dat echt niet te beoordelen, die puntjes zijn alleen met een loep te zien. Wijnrode heeft geen puntjes, Rode wel.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Hallo Martin<
Das mooi. dus het is de Wijnrode.
Deze heeft geen puntjes ook niet te zien met de stereomicrocoop 20x.
Wel wou ik dit nog even doorgeven en ook graag horen of ook klopt met mijn gegevens:
Vanmorgen om 7.30 een foto gemaakt van het doorsnijden en om 12.00 uur weer. Bij het doorsnijden direckt blauw worden en 4 uur later was het blauw verdwenen. zie foto's
Materiaal in een boterhamzakje voor het uitdrogen gedaan.
Kan er zelf niets over vinden. (Eef Arnolds en Ad van den Berg 26 maart 2007) Standaardlijst van (nieuwe) soorten over Boleten.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.


Gert Kremer

 :duim: , zal er mijn best op doen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Hallo Martin,
viersporig, sporee met een kiempore.
Doe er ook nog een foto bij (met een bruinachtige hoed) kan dat? die er voor ligt, met een stukje eraf gesneden van de steel voor contole op puntjes.  die er NIET waren.
Dus ook wijnrode?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Die nieuwe foto suggereert eerder een andere soort.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Citaat van: xenion op augustus 24, 2013, 17:53:56 PM
Die nieuwe foto suggereert eerder een andere soort.

de eerste serie is mij duidelijk. bedankt voor de info.

andere soort
ja dat dacht ik ook. maar... zonder ...  ;D   wat nu? :rolleye:  rode spec.?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.