Hoofdmenu

Paddestoel

Gestart door baxflier, september 08, 2005, 12:40:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

baxflier

Ik ben net begonnen met fotograferen van paddestoelen, omdat het me is gaan interesseren.
Ik moet dus helemaal van voor af aan beginnen.
Hier mijn eerste foto van een paddestoel.
Graag zou ik de naam er van weten.
Dit forum lijkt me daarom de juiste weg om het eens te vragen.
Weet iemand misschien de naam?

Alvast bedankt.

Agnes

han.endt

Beste Agnes,

Het is een Parelamaniet.

Han.

laatvlieger

#2
Klopt! En een aardige foto! Dit is al een wat ouder exemplaar over een paar dagen zie je er waarschijnlijk al niks meer van. De hoed is wat opgekruld en de plaatjes uitgegroeid.

Wat er goed is aan deze foto is dat de steel goed zichtbaar is met een duidelijke ring. Verder zijn de plaatjes, de hoedrand en de bovenzijde waarop nog resten van een vel waarneembaar zijn, de stippen.

Ga zo door!

Het enige is, dat het al een wat oud exemplaar is, soms komt dat de determinatie niet ten goede. Probeer foto´s te maken van exemplaren die net iets jonger zijn en waarbij de de hoedrand nog niet zo naar boven is opgekruld. Maar al met al niet slecht.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

baxflier

Hallo,

Bedankt voor het antwoord en ook bedankt voor de leuke reactie.

Groetjes Agnes

baxflier

Even heel wat anders.

Per heden is er een nieuwe natuur site gestart.
Het is www.nederpix.nl

Hier kan je alle natuurfoto's plaatsen die je maakt.

Zo staat ook m'n paddestoel er op.

Agnes

han.endt

Als je de waarneming invoert bij Waarneming.nl kan je je foto ook uploaden. Alle foto's van een bepaalde soort komen bij zo elkaar te staan. Verder kan je je eigen foto's zo gemakkelijk bekijken. En het mooiste is dat je waarneming gelijk wordt geregistreerd en gecontroleerd en later bij allerlei projecten en onderzoeken gebruikt kan worden.

Han.

laatvlieger

Oh ja, en de volgende keer wel het tasje even weghalen ;)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

baxflier

Tja, stom he. We kwamen er thuis pas achter toen we de foto's bekeken, dat het tasje er op stond. We hebben nog wel foto's zonder het tasje, maar deze foto was het beste voor de determinatie.
Wel weer wat geleerd voor het maken van de volgende foto's.

Groetjes Agnes