sprinkhaan?

Gestart door ruut, augustus 18, 2013, 23:44:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

ruut

met gamma teken :rolleye:
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/78501974
onzeker Sprinkhaan onbekend - Orthoptera indet. gezien op 2013-08-18 Eindhoven - Stratumse Heide
Foto's:

bij voorbaat dank, ruut aussems

jck

Als je zelf wilt zoeken, moet je bij de Doorntjes zijn. Als je een soortnaam wilt, moet je op iemand anders wachten... :blink:

James

ruut

he James,
dat gaat lekker. Zit al bij de zeggendoorntje :rolleye: zoek ik effe verder naar de gele "gammavlekjes"
dank en groet, ruut

ruut

ik dacht hem te hebben: het zanddoorntje
Wacht even op de "kenners"  ;)
groet, ruut

Wim Bakker

Zanddoorntje is goed.  Maar waarom?   ;)
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

ruut

Citaat van: Wim Bakker op augustus 19, 2013, 09:52:35 AM
Zanddoorntje is goed.  Maar waarom?   ;)

Je weet maar nooit, toch ;)
Groet, ruut

Wim Bakker

Ik bedoelde eigenlijk, waarom is het een zanddoorntje? Welk kenmerk. En ik doelde op de knik in de kiel op de achterknie.
Maar dat wist je natuurlijk.  ;)
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

ruut

Natuurlijk wist ik dat niet. Deze is de eerste. Maar goed die aanvulling van jou :duim:
Wacht op 'n PDF oversprinkhanen hiero
Dank en vriendelijke groet
ruut

JohanvantBosch

Citaat van: ruut op augustus 19, 2013, 12:35:04 PM
Natuurlijk wist ik dat niet. Deze is de eerste. Maar goed die aanvulling van jou :duim:
Wacht op 'n PDF oversprinkhanen hiero
Dank en vriendelijke groet
ruut
Er is ook geen goede veldgids  O0

Wim Bakker

JohanvantBosch

Citaat van: Wim Bakker op augustus 19, 2013, 14:15:38 PM
Echt wel!!   >:D

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=69161.0

Sorry.... typo.....
Ik wilde schrijven: er is ook Een goede veldgids...  O0

Zat per ongeluk in de automatische alliteratiestand, denk ik.....  :-[ :-\ :-X

ruut

Allen weer dank wat betreft "naslagwerken"  ;D
Maar de PDF's zoals zweefvliegen en roofvliegen werken wat prettiger. m'n complimenten aan de makers/sters ;)
groet, ruut

Gerrian

Voor mezelf en mijn mede-insectenwerkgroepleden ben ik al een paar jaar bezig met het maken van pdf's. Eerst over lieveheersbeestjes, omdat daar geen veldgids van is. Vervolgens over sprinkhanen, omdat ik niet altijd zin heb om de veldgids mee te nemen en nu ben ik bezig met een pdf over libellen, omdat daar geen goede app van was (afgelopen vrijdag ontdekte ik dat er nu ook een libellen-app is, maar ja).
Ik ben nu bezig een deel van de door mij verzamelde informatie op een website te zetten. In de pdf's voor eigen gebruik staan ook foto's die ik van mede-werkgroepleden heb gekregen of die ik van internet heb gehaald, maar die wil ik niet op mijn website zetten. Geen gepronk met andermans veren en/of schending van auteursrechten, dus alleen eigen foto's.
De pagina's over sprinkhanen vind je hier en de pagina's over doornsprinkhanen hier. Misschien heb je er iets aan.
Ik ben nog aan het zoeken naar de beste vorm, dus de kans is groot dat ik binnenkort weer het een en ander aanpas.