Middel tegen dazen?

Gestart door CeesvanDijk, augustus 18, 2013, 22:35:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

CeesvanDijk

Wie weet een goed middel om dazen op afstand te houden?
Ik gebruik nu DEET maar vind het niet echt helpen.

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Cees.

HPM

Met een bebladerde twijg, van een Berk bijvoorbeeld,  kan je ze van je rug af houden.
Als ze je echt daas maken kan je beter uit dazengebieden wegblijven of vertrekken, of je je er op kleden.

Herman van der Meer

Melchior van Tweel

Hallo Cees,
Het beste middel is volgens mij iemand meenemen die nog "zoeter"  bloed heeft dan jij (meestal een vrouw). Verder is er geen kruid gewassen tegen dazen. Lange kleding dragen dus.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Douwe van der Ploeg

En vergeet niet de niet-al-te-platte exemplaren mee te nemen, te determineren en in te voeren!  ;D
Douwe van der Ploeg

Robert Heemskerk

hard fietsen of lopen en wild om je heen slaan.
of heel hard 'help' roepen.

Mijn ervaring met dazen is dat ze meestal op een bepaalde plek zitten en dat je er een paar honderd meter verderop opeens veel minder last van hebt.. (regendazen en goudoogdazen) Maar misschien is dat gewoon stom toevallig.

Je kunt je er ook een beetje op kleden (geen korte mouwen of korte broek)

Vincent Sanders

Citaat van: Robert Heemskerk op augustus 19, 2013, 18:19:44 PM
Mijn ervaring met dazen is dat ze meestal op een bepaalde plek zitten en dat je er een paar honderd meter verderop opeens veel minder last van hebt.. (regendazen en goudoogdazen) Maar misschien is dat gewoon stom toevallig.

Denk geen toeval, hier dezelfde ervaring.
Gr,
Vincent Sanders

Margreet Kwh

Een opschrijfboekje is handig om ze een beetje af te wimpelen.
Helaas ben ik van het "aantrekkelijke" geslacht  :(  Heb vooral last van dazen rond hoofd en nek. Helpt een hoofddoek?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Iedereen staat tegenwoordig enthousiast zijn paarden in de wei te verven met zebrastrepen. Dit zou dazen weghouden, en het schijnt nog te helpen ook. Ook in een tv-programma op Duitsland 1 zag ik iets soortgelijks, maar dan met het oog op muggenbestrijding.


Helpt dit nou echt? Of is het een kletsverhaal?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


CeesvanDijk

Niet veel aan te doen dus behalve dood slaan.
Bedankt voor de reacties.
Groeten,
Cees.


LakeSide

Bij mij helpt het als ik ze vang met een vlindernet. Dan determineer ik ze in de hand, laat ik ze los en zie ze vervolgens niet meer terug  ;D