Hoofdmenu

Ad Geelpoot of Pont

Gestart door Martijn Bot, augustus 18, 2013, 19:22:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Vanmiddag in Griningen, in eerste instantie blind op pootkleur afgegaan en Geelpoot gedoopt, maar daarna kwam uiteraard weer twijfel. Kop- en snavelvorm, vrij lange poten, en met name de grote witte vlekken en het ogenschijnlijk weinige zwart op de handpennen (tong zichtbaar), alsmede de lichtgrijze mantel (niets donkerder dan omringende Zilvermeeuwen) deden me wat naar Pont neigen. Geen betere of andere plaatjes, de vogel weigerde te strekken of te vliegen. Iemand?

ruud_altenburg

Die p10 sluit (een westelijke) Geelpoot wel zo'n beetje uit.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

ZLHaberham

Je noemt het oog niet, valt me op. Is het zo donker als het lijkt op die eerste foto? Natuurlijk weer typisch des meeuws dat de anderen met de kop in de vleugels zitten zodat er niets te vergelijken valt....

Martijn Bot

Dank. Witte top en tong op P10 zijn inderdaad goede aanwijzingen, ik vind ze in zit echter altijd wat lastig te interpreteren. Het is ook mijn eerste Pont met zulke knalgele poten. Oog was inderdaad ook wat aan de donkere kant, maar zeker niet zo donker als kan, en door de afstand ook lastig in te schatten. Heb me daardoor eerst op andere zaken geconcentreerd, maar het ondersteunt de id natuurlijk wel.