en nog een vraag ter bevestiging of ik me op het juiste pad bevind...

Gestart door nick, augustus 14, 2013, 14:02:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

nick

Deze braam (http://waarneming.nl/waarneming/view/78377056) kon ik eerder dit jaar nog niet met succes op naam brengen, maar onlangs kwam ik op Rubus integribasis uit. Klopt dat? Ook nog wat foto's van eerder dit jaar: http://waarneming.nl/waarneming/view/76430741




edit: nu met de juiste link naar de foto's van eerder dit jaar
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

nick

bij nader inzien lijken de foto's van 23 mei me nu toch wel een andere soort.....; ze stonden dan wel min of meer door elkaar.
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Rense Haveman

De eerdere foto's kan ik niet op naam brengen, gewoonweg te vroeg!
De andere is inderdaad integribasis!  :duim:
Groet! Rense

havikskruiden!

nick

zou het eventueel wel dezelfde soort kunnen zijn, de oudere foto's lijken toch een braam af te beelden die (onder andere) veel hariger is en anders gevormde bladeren heeft, of kan dat allemaal nog komen omdat het (te) vroeg) in het seizoen was?


maar bedankt voor de bevestiging, het geeft moed als je af en toe ook eens op de juíste soort uitkomt!
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Rense Haveman

Citaat van: nick op augustus 15, 2013, 18:47:45 PM
zou het eventueel wel dezelfde soort kunnen zijn, de oudere foto's lijken toch een braam af te beelden die (onder andere) veel hariger is en anders gevormde bladeren heeft, of kan dat allemaal nog komen omdat het (te) vroeg) in het seizoen was?


maar bedankt voor de bevestiging, het geeft moed als je af en toe ook eens op de juíste soort uitkomt!

Nee, ik denk inderdaad dat het een andere soort is! Zoveel haar heeft integribasis niet, ook niet als-ie jong is! Ik vermoed R. gratus, maar zekerheid kan ik je niet geven..
Groet! Rense

havikskruiden!

nick

ga het binnenkort nog wel eens bekijken/controleren. in elk geval enorm bedankt!
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham