Grauwe kiekendief???

Gestart door AdeHaan, augustus 13, 2013, 23:05:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

AdeHaan

AdeHaan |RoofvogelsEmmen|

Roofvogels van het jaar 2013: Zeearend, Ruigpootbuizerd, Wespendief, oehoe.

frankneijts

Omdat de buitenste handpennen nog gebandeerd (en dus juveniel) zijn en de andere handpennen zwart, is dit een 2e kj mannetje. Bij een Grauwe K. zou dan o.a. de onderzijde v.a. de grijze borst gestreept moeten zijn en niet wit zoals hier. Het betreft hier dus een 2e kj mannetje Blauwe Kiekendief.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

AdeHaan

aaah bedankt voor de reactie...ik was aan het twijfelen!
AdeHaan |RoofvogelsEmmen|

Roofvogels van het jaar 2013: Zeearend, Ruigpootbuizerd, Wespendief, oehoe.

adriaens

Mogelijk, maar bij een 2kj mannetje Blauwe zou ik dan wel een donkere top verwachten aan de (nieuwe) bleke binnenste handpen(nen).
Is dit de enige foto van de vogel?
Ik kan zo niet meteen Steppekiekendief uitsluiten eigenlijk...

Guus Peterse

Is die opvallende donkergrijze kop daarvoor niet een beetje fout? Zo met die scherpe grens lijkt me dat sowieso wel erg blauwe kiek-achtig.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

adriaens


frankneijts

Citaat van: adriaens op augustus 16, 2013, 11:53:15 AM
Mogelijk, maar bij een 2kj mannetje Blauwe zou ik dan wel een donkere top verwachten aan de (nieuwe) bleke binnenste handpen(nen).


Ik denk ook dat je, vanwege de positie van die veren, de toppen van die nieuwe binnenste handpennen net niet kunt zien Peter.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

AdeHaan

http://waarneming.nl/fotonew/8/5325598.jpg
dit is nog een foto die heb kunnen maken..de rest is onduidelijk. Maar ik zag nog een een 2de exx. Binnenkort weer even kijken. Maar een steppekiekendief is nog niet weer gezien geloof ik dit jaar, vorig jaar zat er in dit gebied wel 1.
AdeHaan |RoofvogelsEmmen|

Roofvogels van het jaar 2013: Zeearend, Ruigpootbuizerd, Wespendief, oehoe.

frankneijts

Citaat van: AdeHaan op augustus 16, 2013, 19:06:13 PM
http://waarneming.nl/fotonew/8/5325598.jpg
dit is nog een foto die heb kunnen maken..de rest is onduidelijk. Maar ik zag nog een een 2de exx. Binnenkort weer even kijken. Maar een steppekiekendief is nog niet weer gezien geloof ik dit jaar, vorig jaar zat er in dit gebied wel 1.

Hoewel op deze nieuwe foto op de bovenzijde wat donkere tekening te zien is die me eerder (een gevolg van) een (of ander) fotografisch effect lijkt, doen de donkere toppen van de binnenste handpennen v.d. rechtervleugel (v.d. vogel) redelijk authentiek aan: een Blauwe Kiekendief inderdaad.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

AdeHaan

Het is geen steppekiekendief want ik telde 5 zichtbare vingers...Ik hou het ook op een blauwe kiek :blink:
AdeHaan |RoofvogelsEmmen|

Roofvogels van het jaar 2013: Zeearend, Ruigpootbuizerd, Wespendief, oehoe.

frankneijts

Citaat van: AdeHaan op augustus 16, 2013, 21:52:20 PM
Het is geen steppekiekendief want ik telde 5 zichtbare vingers...Ik hou het ook op een blauwe kiek :)

Dan begrijp ik niet waarom je dit topic überhaupt gestart bent: een Grauwe heeft ook maar 4 vingers...
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

AdeHaan

dat een grauwe kiekendief 4 vingers heeft wist ik niet :o Ben nog niet zo thuis met de kiekendieven. Sorry voor het openen van deze topic dan :-X
AdeHaan |RoofvogelsEmmen|

Roofvogels van het jaar 2013: Zeearend, Ruigpootbuizerd, Wespendief, oehoe.

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'