Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor iObs  (gelezen 52529 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Wensen voor iObs
« Reactie #240 Gepost op: januari 11, 2021, 15:33:25 pm »

methode 'warmtekijker' kun je krijgen voor vogels en zoogdieren door iObs opnieuw te installeren.
iObs heeft geen functie om bestaande verschijningsvormen, activiteiten en methodes bij te werken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #241 Gepost op: januari 11, 2021, 15:39:31 pm »

Huh? iObs opnieuw installeren is nooit nodig, gewoon up-to-date houden is genoeg. De meest recente versie kent de methode "warmtekijker" (nog) niet.

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #242 Gepost op: januari 12, 2021, 16:12:08 pm »

Kan bij Methode in de app ook "warmtebeeldcamera" worden toegevoegd?

alvast dank,

pim
Hoi Pim, ik heb iObs bijgewerkt, methode "warmtekijker" is beschikbaar. De update staat als versie 4.2.4 in beta-test en zal binnen een week of 2 in de app store verschijnen. Je kunt de versie onmiddellijk beschikbaar krijgen via het beta-test traject.

Groeten, Sjaak.

Lucie Kooistra

• Member
« Reactie #243 Gepost op: juli 19, 2021, 12:43:27 pm »

Mis alleen nog de knop "omgeving" voor bijvoorbeeld waarnemingen in eigen regio. Verder helemaal top en en heb mijn webobs alvast verwijderd 👍
Komt die optie nog? Ik gebruik hem vaak in Android heb nu een Apple. Wat dat betreft een dikke bummer 😭
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #245 Gepost op: augustus 23, 2021, 09:44:05 am »

Kun je niet een shortcut of URL van de nieuwe website op je startscherm starten ?
Of werkt dat niet er komt bj mij geen toetsenbord.
https://www.brigitvarenkamp.nl/een-iphone-website-shortcut/

Op je startscherm een shortcut naar waarneming.nl zetten werkt prima. Bij klikken op invoervelden verschijnt er ook een toetsenbord.

NB. Dit gaat wel over iPhone, maar niet over iObs.

somms

• Observado validator
  • *
    • Observation Spain
« Reactie #246 Gepost op: januari 12, 2022, 13:19:27 pm »

Hi,

I have received a feature request for iObs.
When searching for a species in iObs, international characters should be simplified:

For example: searching for the word "aguila" should return results for “águila”.

For Spanish collation, these are the simplifications:

á = a

é = e

í = i

ó = o

ú = u

ü = u

ñ = n

This is the current behaviour in ObsMapp and in the old website.

All the best.

Julio
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2022, 13:28:06 pm door hiskodevries »
Observation Spain Coordination

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #247 Gepost op: januari 13, 2022, 15:53:35 pm »

Hi Julio, I've looked into it. This can be fixed by changing a configuration setting of the iObs-internal database. However, changing this in a live database is not that simple. I've entered a ticket on our backlog to implement this. Thanks for reporting this.

Datura

• Observado validator
  • *
    • Crossbill guides
« Reactie #248 Gepost op: januari 13, 2022, 16:38:29 pm »

Ik gok dat het al eens genoemd is (kon het niet zo snel vinden), maar wat ik het het meest mis in iObs (die overigens verder erg fijn werkt), is de weergave van (Amersfoort)coördinaten (en onnauwkeurigheid) in het eerste scherm. Nu moet je als je dat wil weten steeds naar het locatiescherm en weer terug. Wat ik dus eigenlijk nooit doe omdat dat te onhandig is. Hierdoor heb ik nu af en toe waarnemingen met een zeer grote onnauwkeurigheid zonder dat ik het door heb.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

marijn

• Member
    • test
« Reactie #249 Gepost op: januari 14, 2022, 14:59:38 pm »

Ik gok dat het al eens genoemd is (kon het niet zo snel vinden), maar wat ik het het meest mis in iObs (die overigens verder erg fijn werkt), is de weergave van (Amersfoort)coördinaten (en onnauwkeurigheid) in het eerste scherm. Nu moet je als je dat wil weten steeds naar het locatiescherm en weer terug. Wat ik dus eigenlijk nooit doe omdat dat te onhandig is. Hierdoor heb ik nu af en toe waarnemingen met een zeer grote onnauwkeurigheid zonder dat ik het door heb.
Ik heb het ook wel eens genoemd. Ik sluit me geheel aan bij dit bericht: dit is ook wat ik het meest mis in het verder fijn werkende iObs en waardoor mijn iObs-data ook soms onbewust(!) dramatisch onnauwkeurig zijn. Tbv de datakwaliteit zou ik dus graag op z'n minst een indicatie van de actuele locatienauwkeurigheid/onzekerheid zien in het invoerscherm (bijv. zoals in ObsMapp).
Marijn Prins

Andre321

• Member
    • Biodiversity observation platforms/social networks
Duidelijkere meldingen
« Reactie #250 Gepost op: januari 15, 2022, 16:03:38 pm »

De GPS blokkeert waarschijnlijk vaak de werking van iObs, dat zou idd wel een flink stuk duidelijker mogen. En dan liefst zodat je zelf mag kiezen hoe je dat op gaat lossen ipv de huidige blokkade

Maar zou er nu een app komen ?

marijn

• Member
    • test
« Reactie #251 Gepost op: januari 19, 2022, 15:50:22 pm »

In het 'Voeg toe'-scherm van iObs worden allerlei velden anders genoemd dan in het invoerscherm op de website:
  • 'levensstadium' op de site heet 'kleed' in iObs. Kleed is een vogelterm, die niet op alle andere soortgroepen van toepassing is, dus geen goede keus.
  • 'notities' op de site heet 'opmerkingen' in iObs
  • 'ontsnapt' op de site heet 'escape' in iObs
  • 'telmethode' op de site heet 'telling' in iObs
  • 'datum' + 'tijdstip' op de site heten samen 'tijd' in iObs
  • 'vervaagd' op de site heet 'vervaag' in iObs
  • 'verborgen tot' op de site heet 'embargo' in iObs
Ik zou al deze inconsistenties rechttrekken.
Marijn Prins
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 22 queries.