Panasonic Lumix DMC-FZ200

Gestart door Jozef, augustus 10, 2013, 16:34:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jozef

Zijn er mensen met ervaring met deze camera van Panasonic?
Op onze recente reis was er een deelnemer met deze camera en die maakte verbluffend goede foto's van o.a. vogels die ook na het inzoomen nog haarscherp leken. Maar ook de kleuren waren verrassend goed.
Ze maken reclame met het feit dat deze vergelijkbaar is met een standaard 600 mm lens en ik wil wel graag weten of dat realistisch is.
Ik verneem graag
vriendelijke groet
Jos van Oostveen
Kaukasus Plus Reizen

Lowieke

Weet je zeker dat het om een FZ20 ging en niet een nieuwer model?
Ik heb een iets recentere versie van deze camera, de FZ18, en als er ruim voldoende licht is maakt het best mooie foto's. De beeldstabilisatie is ook prima wt het toch mogelik maakt uit de hand met redelijk lange sluitertijden te schieten. Maar met zo'n kleine sensor blijft het toch behelpen ten opzichte van een DSLR, schieten met hogere ISO levert al snel erg veel ruis.
Heb je de foto's op die FZ20 allen op het scherm van de camera gezien of ook op een groot beeldscherm?
Jeroen.

Alex Kwak

Mocht je de FZ50 bedoelen: deze maakt prima foto's in raw, maar helaas is de jpeg-compressie erg slecht. Als je iets meer wilt dan alleen familiekiekjes ben je dus haast verplicht om in raw te fotograferen, en dan is het opslaan van foto's erg traag.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jozef

Sorry, in mijn titel is een 0 weggevallen: het gaat om de DMC-FZ200
!

Jozef

Als voorbeeld enkele foto's gemaakt door Gerard Dekker met dit toestel. Ook om te tonen dat ze volgens mij van prima kwaliteit zijn op een scherm nietwaar?

Rene de Ruijter

Sorry Jozef,ik weet wat voor fotoos je  met een FZ18,een achterachterachterachterkleinkind van de FZ200,kan maken  en dan vind ik deze bovenstaande fotoos toch wat daar bij achterblijven.
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852