Holenduif

Gestart door Gert Kremer, augustus 09, 2013, 21:36:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Holenduif? zit regelmatig bij 1 van de 5 nestkasten die al jaren voor de kauwtjes zijn geplaatst. Zou de duif deze de nestkast kunnen kraken?
Ik heb al jaren tussen de 10 tot 16 jonge vogels (kouwtjes) in de bomen. moet ik wat doen? of de natuur zijn gang laten gaan.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Denro

Holenduif  :duim:

Enne......

Gewoon de natuur zijn gang laten gaan  ;).
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Gert Kremer

oké maar ik zou de duif ook wel graag bij huis houden hé. vandaar???
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jeroen Nagtegaal

Kauwtjes zijn, net als Holenduiven als het goed is klaar met broeden. Holennduiven kunnen behoorlijk fel zijn. Op Beleef de Lente waren er wel conflicten met Torenvalk en/of Steenuil.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Kremer

nou ik wacht maar af, kan er geen nestkast meer bijhangen. Vijf koppels "kraaien" is genoeg. Trouwens die kauwtje houden de kasten zelf schoon, mooi hé.

(tussen haakjes): bij het invoeren komt er altijd Hardenberg te staan i.p.v Brucht. Weet iemand hoe dat komt?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jeroen Nagtegaal

Wat het invoeren betreft, dat heeft te maken met de grenzen van de gebieden. Die kunnen ook gewijzigd worden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Kremer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 09, 2013, 22:43:56 PM
Wat het invoeren betreft, dat heeft te maken met de grenzen van de gebieden. Die kunnen ook gewijzigd worden.

Oja! door wie of ...hoe moet dat dan? 
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

frankmeer

Door mijn broertje  ;) Even wachten tot vanmiddag.
Frank van der Meer

Robertmeer

Dag Gert,

De grenzen van het gebied Brucht zijn hier te zien. Hoe zouden ze volgens jou moeten lopen?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Gert Kremer

Als je in Googel Brucht intypt staat recht het kaartje van Brucht.  ;)   mooi hé.
Ben jaren voorzitter geweest van plaatselijk belang Brucht en toen alles uitgezocht met de gemeente Hardenberg om de grenzen vast te zetten. 
Zelf woon ik het Kanaal waar ik de Holenduif hebt ingevoerd.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Robertmeer

Citaat van: Gert Kremer op augustus 11, 2013, 17:28:04 PM
Als je in Googel Brucht intypt staat recht het kaartje van Brucht.  ;)   mooi hé.
Ben jaren voorzitter geweest van plaatselijk belang Brucht en toen alles uitgezocht met de gemeente Hardenberg om de grenzen vast te zetten. 
Zelf woon ik het Kanaal waar ik de Holenduif hebt ingevoerd.
Is gewijzigd.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Gert Kremer

Citaat van: Robertmeer op augustus 11, 2013, 17:48:05 PM
Citaat van: Gert Kremer op augustus 11, 2013, 17:28:04 PM
Als je in Googel Brucht intypt staat recht het kaartje van Brucht.  ;)   mooi hé.
Ben jaren voorzitter geweest van plaatselijk belang Brucht en toen alles uitgezocht met de gemeente Hardenberg om de grenzen vast te zetten. 
Zelf woon ik het Kanaal waar ik de Holenduif hebt ingevoerd.
Is gewijzigd.

klasse.  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.