Ameland: welke roofvogel

Gestart door willem67, mei 16, 2007, 00:26:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

willem67

de meningen zijn verdeeld, welke kiekendief?
heeft zijn nest met eieren in een meidoorn (mei 2007), mooie foto's van

ArjenDrost †

Ik zou toch gewoon zeggen Buizerd hoor. Kiekendief heeft veel slankere vleugels.

Groeten, Arjen.

willem67

hoe voeg je meerdere foto's in...

nest in duinen ameland....hoort bij roofvogel in ander bericht

harderbroek

Citeerde meningen zijn verdeeld, welke kiekendief?
heeft zijn nest met eieren in een meidoorn (mei 2007), mooie foto's van
1. Foto,s Buizerd.
2. Kiekendieven nestelen niet in meidoorns (echte grondbroeders)
3. Buizerds hebben soms hun nest in lage struiken ( ervaringen met Vlier)
Enkele gevallen bekend van grondnesten(m.n. Friesland)

Als alles goed gaat met dit nest is de mogelijkheid dat de eieren deze week of volgende week uitkomen.

We hebben al jongen van een maand oud ( eerste eileg datum 17 maart) uit nest van vier.

m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Rinie van Reenen

Mooi hoor, zo'n nest! (Opnieuw de vraag naar plaatsing nestfoto's, maar goed, echt een probleem lijkt het me ook niet.)
Overigens: inderdaad duidelijk Buizerd, zowel vanwege silhouet (zie post Arjen) als vanwege patroon op vleugels.
Groet, Rinie van Reenen

willem67

CiteerMooi hoor, zo'n nest! (Opnieuw de vraag naar plaatsing nestfoto's, maar goed, echt een probleem lijkt het me ook niet.)
Overigens: inderdaad duidelijk Buizerd, zowel vanwege silhouet (zie post Arjen) als vanwege patroon op vleugels.
bedoel je met die opmerking over het nest?

gr willem en bedankt

ArjenDrost †

Citeer
bedoel je met die opmerking over het nest?

gr willem en bedankt
Nou, over het algemeen is nestfotografie een beetje taboe. Dit omdat je het nest vaak verstoort bij het maken van een foto. Wat bij broedende vogels kan leiden tot het tijdelijk of voorgoed verlaten van het nest waardoor de eieren niet meer uitkomen of de jongen doodgaan.

Groeten, Arjen

Rinie van Reenen

Citeer
Citeer
bedoel je met die opmerking over het nest?

gr willem en bedankt
Nou, over het algemeen is nestfotografie een beetje taboe. Dit omdat je het nest vaak verstoort bij het maken van een foto. Wat bij broedende vogels kan leiden tot het tijdelijk of voorgoed verlaten van het nest waardoor de eieren niet meer uitkomen of de jongen doodgaan.

Groeten, Arjen
Dat bedoelde ik inderdaad. Het lijkt me niet zinvol daar al te dogmatisch mee om te gaan (in veel gevallen kan het niet erg veel kwaad), maar het is wel goed om er voorzichtig mee te zijn, omdat het in andere gevallen wél kwaad kan (en het frequent plaatsen van nestfoto's lokt uit om ook die kwalijke nestfoto's wel te plaatsen).
Groet, Rinie van Reenen