is dit een grashommel

Gestart door cekay, mei 15, 2007, 14:54:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

cekay

kleine hommel, volgens mij een grashommel
maar als ik de foto´s bij soorten overzicht bekijk dan klopt er geen hout van.

dus graag hulp.
bij voorbaat dank
met vriendelijke groet

Carl Nolte

gardensafari

Omdat de hommel er niet helemaal opstaat en de kleuren wellicht wat verzadigd zijn als ik let op het geel, durf ik deze niet te benoemen. Weidehommel kan ook, evenals distelhommel en steenhommel.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

cekay

:censored:  neem dan ook eens een fatsoenlijke foto :censored:

de hommel was helemaal zwart met een bruin kontje ,

maar ja dat sluit ze natuurlijk nog niet allemaal uit.

in iedergeval bedankt :duim:

ik ga gewoon weer op jacht. (als ze maar eens een keer even stilzitten)
met vriendelijke groet

Carl Nolte

gardensafari

Bij mij in de tuin vliegen opvallend veel kleine weidehommelwerksters die slechts een zeer dun bandje aan de voorzijde hebben en wel "jouw" kontje. Een geheel zwarte heb ik nog niet gezien. Ik neig ertoe ook jouw diertje als een weidehommeltje te betitelen, maar zekerheid kan ik je niet geven.

Hommels zijn erg lastig te fotograferen. Ze zijn namelijk vrij groot. En met name in de macrostand betekent dat dat je meestal handmatig een hoog diafragma moet kiezen (F8 of hoger), maar dat betekent weer dat je erg veel licht nodig hebt, of een heel lange sluitertijd. Opnames maken uit de hand is dan ook vaak moeilijk. Verder zijn ze erg beweeglijk. Rustig zitten doen ze vaak alleen met de kop in een bloem, maar ja dan zie je de voorzijde niet goed op een foto. Soms warmen ze zich op, zittend op een blad of de muur of gewoon op de grond. Dat is vaak de beste kans om het diertje vrij op de foto te krijgen.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.