Ze zang is van verre te horen en vrij saai en ik zal het fonetisch proberen te omschrijven.
Voor de eerste keer hoorde we hem op ongeveer 800 m. afstand en bestond voornamelijk uit twee tonen "tiiju tjuu" en even later de zelfde tonen met een "wiet wiet" er achter. Later zong hij iets langer (6 a 7 tonen).
De vogel zat in
dit gebied. Een deel is met schrikdraad afgezet en wordt begraasd met een kudde geiten. Je kunt er in en dat hebben we ook gedaan. Er zijn twee in/uitgangen. Ik ben richting de zangpost gelopen en de vogel vloog weg, terwijl ik nog op een 100 m afstand was en heb heb hem toen twee keer kort kunnen zien.
Hij vloog naar de volkstuintjes langs de Longway en begon daar weer te zingen.
Omdat daar de uitgang van het gebied is, trok hij verder richting het hoofdkantoor van SBB. Ook daar zong hij en was goed te horen.
Het biotoop kopt en het gedrag van de vogel ook.
Ik heb Arie Ouwerkerk van SBB proberen te bellen, maar ik kreeg zijn voicemail. Ik heb hem dus een SMS-je gestuurd of hij er iets van af weet. Ik heb nog geen reactie terug gekregen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar geluidsopnamen. Ik heb ze wel thuis maar niet hier op het eiland en dat is een beetje frustrerend. Vandaar het verzoek om een goede link.
Morgen ga ik weer kijken als het weer een beetje meewerkt. Ik zal proberen of ik opnamen met mijn mobiel kan maken, maar ik heb daar geen USB-kabel voor en heb zo mijn twijfels of die wel werkt met mijn iBook. Het gaat om een oude Alcatel met niet al te veel mogelijkheden.