Hoofdmenu

Geen idee

Gestart door wouterbosgra, juli 29, 2013, 19:47:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Misschien zie ik iets heel voor de hand liggends over het hoofd (zo spannend ziet ie er immers niet uit...), maar ik had even geen idee wat dit is. Gisteren in Brabant, in het bos langs een zandpad. Wie o wie...?

nick w

dit is een wederik, ik denk boswederik vanwege de verdeling van de bloemen (grote heeft een duidelijke tros, moeraswederik kransen).

Groet,
Nick W

wouterbosgra

Hoi Nick, ik ken boswederik als een redelijk klein plantje (zeg max 30cm). Dit ding was denk ik 80cm ofzo...

Rense Haveman

Wel wederik, geen boswederik! Andere bladeren, andere bloeiwijze!
Groet! Rense

havikskruiden!

wouterbosgra

http://waarneming.nl/familie/view/10135

boswederik
moeraswederik
grote wederik
puntwederik

euh... ben ik iets vergeten? of is het een verwilderde tuinplant?

nick w

als ik er nou toch naast zit moet je misschien de Grote niet meteen doorstrepen?

Groet,
Nick W

wouterbosgra

Hoi Nick, ik ben zeker geen wederikexpert, dus eigenlijk moet ik helemaal niets wegstrepen  ;D
Ik vind grote wederik op zich ook het dichtstbij komen, maar dan heeft dit exemplaar een compleet ander voorkomen dan zoals ik em ken. Hij miste oa de rode randjes om de schutbladeren, maar was ook veel langer en minder gedrongen dan normaal?

mgeven

Schaduwvorm van de Grote Wederik lijkt mij

nick w

kijk, dus toch, we leren hier wat over wederik  :) :duim:

Groet,
Nick W

M.V.S

Ik zou het ook een armetierige grote wederik noemen, onder andere vanwege de kransjes van drie bladen die je ziet
Groetjes, Marc

wouterbosgra

Die schaduwvorm is in elk geval nieuw voor mij, voelt het toch nog een beetje als nieuwe soort  ;D
bedankt!