Hoofdmenu

gaasvlieg

Gestart door P.Rijnen, juli 28, 2013, 23:43:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

P.Rijnen

Hallo Arp,
Als je interesse hebt moet je even een mailtje sturen met een adres, dan stuur ik hem op.
Vr groet,
Peter

Arp

#1
Erg leuk Peter, wil 'm graag bekijken - zelfde vindplaats ?

je hebt mail
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Hoi Peter,

Ik moet het voor vandaag even hierbij laten - ben morgen op pad, vrijdag avond weer thuis. Zou je de foto bij de waarneming willen plaatsen? Dan kan ik 'm tzt opnemen bij de soortinfo :)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

P.Rijnen

Hallo Arp,
Die staat er al op. Dit was nr 1, waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/77945037
Groet,
Peter

Arp

Ja, dat weet ik - die had ik zelf ook al gelinkt ;)

Ik bedoelde of je mijn foto met uitleg (=zelfde beest, nr.1) bij jouw waarneming zou willen plaatsen  O0
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

P.Rijnen

Sorry, niet goed begrepen. Natuurlijk doe ik dat
Ben je nog geintereseert in nieuwe of heb je voorlopig genoeg gaasvliegen gezien
Groet,
Peter

Arp

Laat maar komen wat mij betreft :)

Ik werk (nog) nooit met licht, maar vang alleen wat ik tijdens mijn steeds schaarsere uurtjes in het veld "op zicht" tegenkom (en niet meteen duidelijk carnea is). Op die manier kom ik errug weinig van de "leuke" soorten tegen en het kan geen kwaad om van elke soort wat meer exemplaren te zien: bij jouw vorige serie zaten 2 (andere) Dichochrysa die op "fotokenmerken" er verneukeratief lijken te zijn. Ze leven nog, maar die moet ik dus genitaal controleren om te weten hoe ik de twijfelachtige fotokenmerken correct moet interpreteren.

Om wat sneller vooruit te komen zal ik er ook wel toe overgaan om iets van een mobiele lamptoestand te gaan gebruiken, maar die moet ik eerst nog in elkaar frutselen dan. Ondertussen ben ik blij met alle beesten die mensen voor me willen vangen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)