Vogelgebieden in de Dordogne

Gestart door lennartv, juli 22, 2013, 21:30:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

lennartv

Hallo allemaal,


Over twee weken ga ik op vakantie naar de Dordogne. Ons vakantieadres bevindt zich in de buurt van de rivier de Lot. Omdat ik hier nog nooit geweest ben, vroeg ik mij af of er hier iemand is die leuke vogelgebieden in de buurt weet. Ik heb niet echt doelsoorten, ik wil zoveel mogelijk rondwandelen in goede vogelgebieden en dan zie ik vanzelf wel wat ik tegen kom. Is er dus iemand die leuke natuurgebieden weet in de buurt van de plaats waar wij zitten?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

woen

Hallo,
[/size]
[/size]Nu is de Lot best een lange rivier, maar Le Parc naturel régional des Causses du Quercy lijkt mij een goede. Schijnbaar 1 van de minst lichtvervuilde plekken in Frankrijk.
[/size]
[/size]Verder is het daar over het algemeen leuk vogels kijken. Ik ben er een maand terug in de buurt geweest (Dordogne) en daar zag ik hop, zwarte wouw (erg veel), ijsvogel, bosuil, slechtvalk aan de lopende band. Wellicht ook dwergarend.
[/size]
[/size]Voor een grote diversiteit aan vogels kun je wellicht een uitstapje maken naar bijvoorbeeld Île de Ré of een andere kust eiland/plaats. Daar stikt het van de kluten, steltkluten, kleine zilverreigers nog veel meer hoppen en ook zwarte wouwen en bruine kiekendief en visdief. Maar ik was niet echt mijn best aan het doen had niet altijd een verrekijker mee. Er zit nog veel meer.
Groeten,

Jeroen

lennartv

Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik ga maar eens uitstippelen waar ik allemaal naar toe kan.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com