Drie rakkertjes

Gestart door gardensafari, september 03, 2005, 12:41:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Drie foto's die even zijn blijven liggen. Betreft een dood en twee afgevlogen beestjes waar ik niet helemaal zeker van ben. De eerste is denk ik een Gerimpelde Spanner:



De tweede is een Pyralidae (naar ik vermoed een Kroosvlindertje of nauwe verwant?)



De derde is een spikkelspanner of zoiets, een raar exemplaar en eigenlijk merkwaardig dat 'ie nog vliegen kon.



Alle drie gefotografeerd tussen 27 en 31 augustus.

Bij voorbaat dank,

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

Wat is dit Hans? Handvangsten?  :D

De eerste is inderdaad een Gerimpelde Spanner, de tweede een Kroosvlindertje en de laatste een Taxusspikkelspanner.

Groet,

Han.

acherontia

Geheel off-topic, Nederlandse namen vind ik al een ramp, maar laten we ze dan wel, zoals het hoort, met een kleine letter schrijven, mens is toch ook niet met een hoofdletter!


Jeroen

han.endt

#3
Jeroen,

Ik ben het helemaal met je eens! Maar het is nu éénmaal gewoonte geworden om ze met een hoofdletter te schrijven en bij Waarneming.nl zelfs alle woorden: Groot Geaderd Witje i.p.v. Groot geaderd witje. Ik vind beide manieren een lelijk gezicht, maar ik leg me er maar bij neer.  :(

Han.

PS: voor diegenen die nog niet helemaal thuis zijn in de nachtvlinders, ter verduidelijking, v.b.n.b.:
Macaria liturata
Cataclysta lemnata
Peribatodes rhomboidaria  ;) :D  

gardensafari

CiteerWat is dit Hans? Handvangsten?  :D


Groet,

Han.
Ik ben met een potje op ze afgestapt en heb ze vriendelijk gevraagd in het potje plaats te nemen voor een fotosessie, maar ze wilden niet luisteren. En ja, wie niet luisteren wil.....

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.