Vraagje

Gestart door Nella, juli 19, 2013, 13:02:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nella

Waarom doet deze me denken aan een Dodaars?
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


evertdirks

Omdat het er een is???
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Nella

Ja hoor. Iemand zei dat het een meerkoetjong was, terwijl ik het een duidelijke Dodaars vond. Heel erg bedankt voor de ontknoping, Evert!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Rikstar

#3
Ik ben hier al eens eerder mee de fout in geweest en ik geef toe dat ik mij er daarna er niet meer goed in heb verdiept.
Maar een vogel zoals dit zou ik snel misschien kunnen verwarren met juveniel Geoorde fuut.
Valt er een antwoord te geven waarom dit geen Juveniel geoorde fuut is maar wel Dodaars?
Edit: bij nader bekijken ga ik ook voor Dodaars maar ik vond het steile voorhoofd, iets opgewipte snaveltje, rood oog en donkere kopkap wat aan juv Geoorde fuut denken.
Alvast dank.

Citaat van: evertdirks op juli 19, 2013, 13:13:06 PM
Omdat het er een is???
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankneijts

Citaat van: Rikstar op juli 19, 2013, 14:17:57 PM
Ik ben hier al eens eerder mee de fout in geweest en ik geef toe dat ik mij er daarna er niet meer goed in heb verdiept.
Maar een vogel zoals dit zou ik snel misschien kunnen verwarren met juveniel Geoorde fuut.
Valt er een antwoord te geven waarom dit geen Juveniel geoorde fuut is maar wel Dodaars?
Edit: bij nader bekijken ga ik ook voor Dodaars maar ik vond het steile voorhoofd, iets opgewipte snaveltje, rood oog en donkere kopkap wat aan juv Geoorde fuut denken.
Alvast dank.

Citaat van: evertdirks op juli 19, 2013, 13:13:06 PM
Omdat het er een is???

Dan ben ik benieuwd wat bij jou de doorslag heeft gegeven naar Dodaars.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

#5
Nouuu ehmm.....  ::)
De Jizzz. De grootte van de vogel en de wat kortere nek.  Ik vind de vogel echt een propje zoals ik van Dodaars gewend ben, en wat minder bij Geoorde fuut.
Maar nogmaals, ik heb mij wel vaker vergist in die 2,  voornamelijk in juv kleed.

Citaat van: frankneijts op juli 19, 2013, 17:42:14 PM
Citaat van: Rikstar op juli 19, 2013, 14:17:57 PM
Ik ben hier al eens eerder mee de fout in geweest en ik geef toe dat ik mij er daarna er niet meer goed in heb verdiept.
Maar een vogel zoals dit zou ik snel misschien kunnen verwarren met juveniel Geoorde fuut.
Valt er een antwoord te geven waarom dit geen Juveniel geoorde fuut is maar wel Dodaars?
Edit: bij nader bekijken ga ik ook voor Dodaars maar ik vond het steile voorhoofd, iets opgewipte snaveltje, rood oog en donkere kopkap wat aan juv Geoorde fuut denken.
Alvast dank.

Citaat van: evertdirks op juli 19, 2013, 13:13:06 PM
Omdat het er een is???

Dan ben ik benieuwd wat bij jou de doorslag heeft gegeven naar Dodaars.... 8)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Ted van der Knaap

Vanmiddag had ik deze en twijfel ook, 2de opgelichte foto lijkt ie 'n lichtere keel te hebben.


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/77694060
onzeker Dodaars - Tachybaptus ruficollis gezien op 2013-07-19 Vlaardingen - Aalkeet-Binnenpolder - Rietputten
Foto's:




Toelichting:
of Geoorde Fuut?
bij voorbaat dank Ted van der Knaap
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

frankmeer

De vogel van Nella is dus inderdaad een juv. Geoorde Fuut, geen Dodaars. Grootte is hier absoluut niet te beoordelen en Geoorde Fuut is ook best een propje  8)
Frank van der Meer

Nella

Oké Frank, dat dat dus even duidelijk is, want ik wist 't nu niet meer...... Vriendelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Guus Peterse

En die van Ted lijkt me dan weer wel dodaars.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

evertdirks

#10
Oeps dus.
Maar ja de geoorde fuut staat nog steeds op mijn wanted lijstje dus ach foutje moet kunnen.
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Ted van der Knaap

Citaat van: guusp op juli 19, 2013, 23:22:02 PM
En die van Ted lijkt me dan weer wel dodaars.

Die pas ik aan!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)