ik krijg waarneming niet opgeslagen in obsmap (vakje naast details blijft grijs)

Gestart door FrankK, juli 16, 2013, 08:31:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

FrankK

ik krijg waarneming niet opgeslagen in obsmap (vakje naast details blijft grijs)
Ik zie nu dat gedrag en kleed in invoerscherm ook grijs zijn.
Kan het bij de soortgroepinstellingen ook niet instellen.
komt een pop up, witte balk met daaronder een knop annul.
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Botervlieg


FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Botervlieg

Heb je een precisie ingesteld? Bijv dat de GPS binnen zoveel meter precies moet zijn?

Ik heb dat zelf op 30 meter staan, ik weet niet of er een standaard staat ingesteld. Misschien bereikt 'ie die precisie niet.

Als dat het niet is, zou ik het niet weten. Maar Alex of iemand anders kan je er dan vast mee helpen!

Groetjes, Marleen

FrankK

Citaat van: M. Baltus op juli 16, 2013, 08:39:45 AM
Heb je een precisie ingesteld? Bijv dat de GPS binnen zoveel meter precies moet zijn?

Ik heb dat zelf op 30 meter staan, ik weet niet of er een standaard staat ingesteld. Misschien bereikt 'ie die precisie niet.

Als dat het niet is, zou ik het niet weten. Maar Alex of iemand anders kan je er dan vast mee helpen!

Groetjes, Marleen

Marleen,

Dit heeft volgens mij te maken dat de gedrag- en kleedgegevens er niet staan.

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Botervlieg

Citaat van: FrankK op juli 16, 2013, 09:02:58 AM
Marleen,

Dit heeft volgens mij te maken dat de gedrag- en kleedgegevens er niet staan.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar wacht even op Alex of iemand anders die er meer van weet dan ik.


FrankK

Yup, gedaan en werkt weer.
Alleen nu probleem met uploaden.
Ongeldige inloggegevens
er is geen portaal geselecteerd
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze


FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

FrankK

lijst staat op vogels nl maar ik zie veel exoten en bv geen ijsvogel of lepelaar
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

marcel123

Zeldzaamheden aanpassen?
Kies  soortgroepinstellingen. Misschien handiger om al je vragen van vandaag in 1 topic te plaatsen?



http://waarneming.nl/pda/obsmapp/obsmapp.html#h.6dbwz3lhuh5j
par 3.3.1
De zeldzaamheid: "algemeen" geeft je enkel de algemene soorten, "vrij algemeen" geeft je de algemene en vrij algemene soorten, "zeldzaam" geeft je de algemene, vrij algemene en zeldzame soorten, Zeer zeldzaam heeft je alle soorten.

hiskodevries

Frank, het is een goed idee om eerst dit even door te lezen http://waarneming.nl/pda/obsmapp/obsmapp.html
overigens werkt obsmapp out of the box al gelijk prima als je je laat leiden door de aanwijzingen bij opstarten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!