Jongens jongens jongens... wat een ervaring!!!
Een prachtige bultrug (wij hebben al die tijd maar één exemplaar gezien) op nog geen 50m afstand!! We (Ben, Frank en ik) hebben het beest vandaag zelf herontdekt (later hoorden we dat de bultrug blijkbaar om 10 uur al bij de trektelpost was gezien, maar daar wisten wij niks van (achteraf misschien maar goed ook, want zo goed als wij het dier gezien hebben.....pfooeeehhh!!!!) Er zijn foto's en filmpjes door mensen gemaakt die na onze berichten aan kwamen snellen. We konden de kop prachtig zien met neusgaten , bulten bovenop en op een gegeven moment begon het dier vlak voor onze neus te jagen. De bek ging af en toe open en de baleinen waren prachtig zichtbaar!!! Helaas geen flippers of staart gezien.
Verder de keelribbels tweemaal mooi gezien en ook de ademspray meerdere malen. Eenmaal kon ik het dier zelfs horen ademen!!!
Echt een ongelofelijk stoere ervaring en op de dijk stonden alleen maar vrolijke gezichten en af en toe hoorde je vreugdekreten, verwonderde en verbijsterde kreten, gevloek als een foto weer net niet gelukt was, er werden handjes geschud en er werd vooral heeeel veel gebeld.
Echt ongelofelijk dat er 's ochtends maar zo weinig mensen op af waren gekomen. Wij stonden er eerst als enigen... Hoe zeldzaam deze kans was om een levende bultrug in Nederland te zien, was blijkbaar nog maar tot weinigen doorgedrongen. Volgens mij was alleen Remco Hofland er 's ochtends even geweest maar hij moest alweer vroeg weg en verder waren er trektellers vanuit Den Haag rustig onderweg..
Whoehooeehooooeeeeeee oh jeah!
Wat een kick!