Hoofdmenu

ObbsMapp reageert niet

Gestart door Imperator, juli 11, 2013, 11:49:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

ik heb ObbsMapp op mn telefoon, maar vandaag reageert de app niet
Wat kan het probleem zijn?
vriendelijke groet,

Trees

hiskodevries

had ik vanochtend ook op mijn nexus 7 na installeren laatste versie.
geen idee wat allemaal gebeurde maar uiteindelijk werkte het wel. heb een foutrapport naar alex gestuurd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Imperator

dank je wel, ik wacht dan nog even met opnieuw installeren
vriendelijke groet,

Trees

hiskodevries

bij mij was de truc het een paar keer opstarten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Ik zit nu in vergadering, kijk hier vanavond naar
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Start niet op met de nieuwste versie. Bij de vorige versie bleef het programma steken in het opstartscherm (eindeloze lus). Heb toen alles gedeïnstalleerd en nieuw erop gezet. Maar dat kostte wel een hoop werk met het herstellen van mijn persoonlijke instellingen, en nog niet geuploade waarnemingne waren verloren.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Imperator

Hisko, Alex, hij doet t weer gelukkig :blink:
Na afsluiten een aantal keer opnieuw opgestart, wat Hisko adviseerde.
ook zijn alle waarnemingen die nog niet waren geupload er nog!  :P
vriendelijke groet,

Trees

hiskodevries

die Pieter is ook een paniekschopper :)
Maar het is natuurlijk altijd goed om te zorgen dat alles geüpload is voor een update.  Je weet nooit wat allemaal gewijzigd wordt. Soms, heel erg soms, zou het kunnen dat zo`n update ook gevolgen heeft voor al aanwezige waarnemingen.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter Cox

Bij mij werkt de app ook niet na de update deze ochtend.
Heb al verscheidene malen mijn gsm heropgestart en zo ook Obsmapp regelmatig opnieuw opgestart, maar zonder resultaat..
Blijkbaar heb ik niet zo'n magische handen als Hisko! :)

Vandaag de app dus al moeten missen in het veld.
Hopelijk is het snel opgelost, want het is een echte verslaving  ;)

Mvg,
Pieter Cox.

Alex Kwak

De oorzaak is al duidelijk: het uitbreiden van de gelijke nl-namen met de soortgroep duurt klaarblijkelijk op sommige toestellen heel erg lang. Op mijn testtoestellen was dit 2 of 3 seconden. Ik ga dit aanpassen en verwacht vanavond een nieuwe versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Alex, ter info
ik had dit probleem bij de eerste keer opstarten, daarna probleemloos.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Imperator

ook bij mij werkt alles weer prima! Mijn dank is groot   :duim:
vriendelijke groet,

Trees

Pieter Stolwijk

Paniekschopper? Ik heb er juist niks over gemeld, die keer. Die paar verloren waarnemingen maken me ook niet uit. Ik meldde het nu alsnog omdat het misschien een aanwijzing zou kunnen opleveren voor het huidige probleem.
Overigens, ik heb de app nu zo'n 25 maal opnieuw opgestart zonder resultaat. Resetten van het toestel (Samsung Google) heeft ook niks geholpen.
Gelukkig heb ik nog streeplijsten ::)
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Ik heb net 2.14.1 in de Google Play gezet, die zou dus binnen een paar uur beschikbaar moeten zijn.
Ik heb het vermoeden dat de personen met problemen een grote soortendatabase hebben, bijvoorbeeld met alle wereldlijst oid. Klopt dat?

PS. Als 1 van de personen met problemen met 2.14 de nieuwe versie heeft geinstalleerd wil ik heel graag weten of het probleem inderdaad is opgelost: ik kan het niet reproduceren, alleen deduceren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#14
Citaat van: Alex Kwak op juli 11, 2013, 19:59:56 PM
Ik heb het vermoeden dat de personen met problemen een grote soortendatabase hebben, bijvoorbeeld met alle wereldlijst oid. Klopt dat?
Ik heb een grote soortenlijst. Hoe is het probleem opgelost, hoe vind de conversie van wereldlijst planten plaats?

Volgens 3.3 Soortgroepinstellingen kun je met Verwijder soortgroepen: Hiermee kan je soortgroepen verwijderen die je toch niet gebruikt.
Maar er staat niet bij hoe je soortgroepen verwijderd. Als ik de soortgroep ''planten-wereld'' selecteer kan ik die keuze niet bevestigen...aha dat gaat via het menu.

Pieter Stolwijk

Na installatie van de nieuwste versie het volgende probleem:
- opstarten Obsmapp
- kiezen soort
- opslaan

Daarna de melding: Obsmapp is gestopt. Keuze uit Rapport / OK.
Bij OK, gaat in feite het programma gewoon door, d.w.z. dat je de volgende waarneming kunt invoeren.



Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

#16
Citaat van: Pieter Stolwijk op juli 11, 2013, 22:07:27 PM
Na installatie van de nieuwste versie het volgende probleem:
- opstarten Obsmapp
- kiezen soort
- opslaan

Daarna de melding: Obsmapp is gestopt. Keuze uit Rapport / OK.
Bij OK, gaat in feite het programma gewoon door, d.w.z. dat je de volgende waarneming kunt invoeren.

Graag het rapport verzenden, dan kan ik zien wat er aan de hand is.
Uiteraard komt ook dit probleem bij mij niet voor...  :-\

-edit- Ik zie dat jij (of iemand anders) een rapport hebt verstuurd. Het probleem is een gelockte database. Is het probleem eenmalig of reproduceerbaar?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Rapport verzonden.
Wat een gelockte database is, weet ik niet.
De vorige versie werkte ook niet als ik het programma urenlang liet opstarten. Was dus geen kwestie van tijd.
Ga nu een schone installatie van Obsmapp proberen.
Blijf het overigens een buitengewoon app vinden.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Menno H

Bij mij crasht deze ook herhaaldelijk (maar niet bij eenzelfde handeling). De vorige versie deed het ook niet bij mij. Wat me opvalt aan de nieuwste versie is dat hij erg traag is (ten opzichte van alle eerdere versies die ik heb meegemaakt). Dat begint al bij het opstarten. Daarna houdt hij er steeds een keer mee op.
Groeten,
Menno

Jo Seegers

2.14.1 zojuist geïnstalleerd. Kwam meteen met de wijzigingen. Daarna bij het gebruik van de "terug of hoe heet de key ook weer" een crash (rapport verzonden). Opnieuw opgestart en alles zag er verder weer goed uit. Om te kijken welke wereldlijsten ik geïnstalleerd heb staan, crashte de app weer na een paar seconden wit en dan zwart scherm. Ook hiervan rapport verzonden. Na een reboot van de S2 weer geprobeerd. Het werkt weer, maar ik heb de indruk dat het opstarten langer duurt.
Volgens mij heb ik ooit alle soortgroepen geïnstalleerd.
Gr. Jo

Jo Seegers

Nog maar even een aanvulling. Elke tweede keer dat ik obsmap opstart crasht de app na een meerdere seconden durend wit scherm. De volgende keer werkt het weer.

Gr. Jo

Alex Kwak

Er zit klaarblijkelijk een structurele fout in het aanpassen van de soortnaam. Ik heb dat daarom in de zojuiste geuploadde 2.14.2 tijdelijk uitgezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Imperator

#22
ik heb ook een melding gestuurd. Heb idd ook de wereldlijst van een aantal groepen, maar heb  nu geen probkemen met opstarten meer gehad. ;)
vriendelijke groet,

Trees

Jo Seegers

Vanochtend geprobeerd een waarneming op te voeren. Bij het opslaan crashte de app.
Later 2.14.2 geïnstalleerd. Alles werkt nu weer prima. Dank voor het aanpassen.

Gr Jo

Pieter Stolwijk

#24
Na deinstallatie van de app en vervolgens herinstallatie (12.14.1) lijkt hij het goed te doen, al is ie wel traag. Ga niettemin versie 12.14.2 installeren.

EDIT: Ik kan die versie niet vinden op Play Store. Gewoon even geduld hebben? Maar Jo Segers kon blijkbaar de nieuwe versie wel downloaden.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Jo Seegers

De meest recente versie is de enig die je kunt downloaden van Play Store. Op je telefoon Play Store activeren en daarna Mijn Apps kiezen. Daar zou de 2.14.2 versie toch klaar moeten staan.

Gr.

Jo

Alex Kwak

De Google Play Store is soms erg traag. Gewoon even geduld hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Playstore meldde: "Geïnstalleerd". Inmiddels kan ik de nieuwste versie wel downloaden.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op juli 12, 2013, 12:45:00 PM
Playstore meldde: "Geïnstalleerd". Inmiddels kan ik de nieuwste versie wel downloaden.

en......
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Menno H

De nieuwste versie werkt weer goed. Bedankt voor het aanpassen. Het gaat ongetwijfeld nog wel lukken met die soortenlijsten.
Groeten,
Menno