Hoofdmenu

Hulp gevraagd

Gestart door Ellen Luijks, augustus 31, 2005, 14:03:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen Luijks

Ik ben bezig met een site op de zetten. www.geocities.com/natuurwegwijzer.
De doelstelling is dat kinderen en volwassenen er informatie vandaan kunnen halen over de natuur en het landschap.

Onderwerpen zijn onder andere
begrazing en dan worden alle soorten behandeld
landschapstypen en dan wordt dus de heide, loofbos, naaldbos, rivieren enz. behandeld
Vogels: roofvogels, weidevogels enz.
amfibiƫn
reptielen
insekten: mieren, sprinkhanen enz.
Regio's: het onstaan van een regio bijv. waddengebied, West-Friesland en voormalige zeeboezem Zijpe, Groene hart enz.

Verder staan er fiets, wandel en auto routes op. Omdat de meeste mensen als ze naar een omgeving gaan dit toch willen doen.
Dan is het de bedoeling dat het wordt zoals bij de autoroutes en dat als er op een provincie is geklikt dat er dan nog een kaartje komt van die provincie, zodat de mensen meteen zien in welk deel van provincie een route is.

Dit is nog maar een klein deel van wat ik uiteindelijk wil. Ooit had het idee om alle natuurgebieden op te schrijven en er een beschrijving van te geven, maar sinds natuurkaart.nl er is ben ik daar maar mee gestopt.

Je snapt dat hiermee een hoop werk is gemoeid en ik probeer het in m'n eentje te doen, maar dat is geen werk. De kaartjes voor de routes maakt dan wel iemand anders, want dat kan ik niet, maar diegene is ook met z'n studie druk bezig.

Mijn vraag is: is er iemand die voor mij wat stukjes wil schrijven voor de site?

Als je interesse hebt of meer uitleg wilt kun je mailen of gewoon op dit forum reageren.



Groetjes

Ellen

Pim

Wat is dan het verschil met www.natuurkaart.nl? Op deze site staat over elk natuurgebied informatie.

De koppeling met waarnemingen zou leuk zijn, maar is er niet al zo'n site? (waarneming.nl).

Zelf kun je op waarneming.nl gebieden nu ook voorzien van een foto, samenwerking zou dus een hoop dubbel werk besparen.

Veel succes en groetjes,

Pim Julsing

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Ellen Luijks

Op natuurkaart staan alle natuurgebieden. Dat wil ik dus NIET!!

Ik wil gewoon de volwassenen en kinderen die iets willen over een diergroep of landschapstype of ander natuurgerelateerd onderwerp informatie geven.

Meer niet. Geen waarnemingen of foto's.

Groetjes,

Groetjes

Ellen

Pim

www.natuurinformatie.nl behandeld alle onderwerpen zoals loofbos e.d.

De orginaliteit zit naar mijn idee vooral in de toepassing voor kinderen en de grote grazers.

Over informatie over de grote grazers in de OVP kan ik je wellicht helpen (ik gids daar in het gebied).

succes en groetjes,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Ellen Luijks

natuurinformatie is wat moeilijk te begrijpen voor kinderen. Er worden moeilijke woorden gebruikt en het is vrij kort wat er staat uitgelegd.

Tenminste dat is mijn mening.


Groetjes

Ellen

robin

een stuk over insecten schrijven voor kinderen lijkt me erg leuk gezien mn opleiding tot leraar biologie en tic van insecten pb me maar of je me iets wil laten doen en wat de bedoeling is
groeten robin kraaij