Zonder blad te determineren?

Gestart door Josee, juli 09, 2013, 09:07:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Ik zou graag willen weten welke soort dit isHet betreft deze waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/77418294 onzeker Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2013-06-30 Rotterdam - KralingenFoto's:
bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Datura

Volgens mij Saxifraga stolonifera
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Josee

josée van oers

Josee

Maarruh... toch minder makkelijk nu ik wil invoeren.
Saxifraga stolonifera staat er namelijk niet bij. Maar gekozen voor Saxifraga spec. Is dat reëel of heeft iemand nog een advies?

Hinko, ik kreeg ook de melding dat dit item verplaatst is door jou, maar waarheen is me een raadsel.

josée van oers

Hinko

van
Planten > Achtergrond informatie over planten >

naar
Planten >
mvgr, Hinko

HPM

Citaat van: JoseeMH op juli 09, 2013, 23:28:46 PM
Maarruh... toch minder makkelijk nu ik wil invoeren.
Saxifraga stolonifera staat er namelijk niet bij. Maar gekozen voor Saxifraga spec. Is dat reëel of heeft iemand nog een advies?
...

Je niet te druk maken om kamer- en tuinplanten.
Herman van der Meer

Josee

Druk maken? Ik vind het gewoon leuk om goed in te voeren..

josée van oers

HPM

Aangezien het Moederplantje niet in de database van Waarneming voorkomt heb je het goed ingevoerd.

Herman van der Meer

Josee

Oké dankjewel herman, nog een fijne dag!

josée van oers

Datura

Mee eens, het is een soort die bij mijn weten niet of nauwelijks verwilderd (hier in Zwitserland doet hij dat ook alleen maar in het 'mediterrane deel'). Goede kans dat jouw exemplaar ook ooit geplant is (of net tuinafval daar terecht is gekomen oid). Je zou nog wel bij je waarneming in het opmerkingenveld kunnen zetten dat het S. stolonifera is.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

HPM

Ik heb het wel eens in de tuin gehad. Eén zomer. Verwilderd ben ik het niet tegengekomen. Wel heb ik het jarenlang als kamerplant gehad. Leuk plantje, ook geliefd bij bladluizen.

Herman van der Meer