Juveniele Grutto met ringen

Gestart door Caspergr, juli 06, 2013, 09:30:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Hallo,

Vandaag op de Starrevaart een jonge grutto gezien met twee groene kleurringen op de linker tiba. De bovenste ring met een vlag en de onderste normaal. Nu stond er volgens mij een witte code op de vlag maar die heb ik niet af kunnen lezen... Dus nu kan ik denk ik vrij weinig maar misschien is het project nog te achterhalen en kan de ringer toch iets met de foto's die ik heb? Weet iemand waar deze vogel vandaan zou kunnen komen?


Klaas van Dijk

hoi Casper,

Staan de foto's ook al ergens online (of bij je waarneming)? Heb je ook enig idee wat er aan de rechterpoot zat?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes, Klaas

Caspergr

Dag Klaas,

Op de rechter poot zat niks. Ook nergens een alu-ring. Ik zal later deze dag een foto plaatsen.

H.Valkema

leuk Casper. Is een vogel van de RUG, geringd als nestkuiken van 1 dag oud. Er staat inderdaad een witte code op de ring een letter en twee cijfers. Bijv. A45.


Ik hoop dat het je nog lukt om de vogel af te lezen.


Groeten,
Haije Valkema

Caspergr

Bedankt Haije! Helaas kan ik de code met geen mogelijkheid aflezen (mijn digiscoopspullen zijn niet al te best...). Ik heb toch maar een mailtje gestuurd met wat foto's, wellicht kunnen de ringers er wel iets mee!

Klaas van Dijk

hoi Casper & Haije,

Bedankt voor de toevoegingen. Zou erg leuk zijn als het wel zou lukken om de identiteit van deze vogel te achterhalen. Wellicht zijn er vandaag meer vogelaars / fotografen op de Starrevaart geweest die foto's van deze Grutto hebben cq die de kleurring wel hebben afgelezen? Wellicht morgen weer een poging wagen?

Groetjes, Klaas