Hoofdmenu

Statistieken

Gestart door marcel123, augustus 29, 2005, 22:55:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

Als je kijkt bij statistieken dan staat er maar 1 vogel in de trefwoordenlijst: de monniksgier

Terwijl de geleedpotigen (als veenmol, ligusterpijlstaart, wespenspin en
sabelsprinkhaan) het veel beter doen.  Hoe komt dat?
En is het een algemeen internetverschijnsel dat vogelaars niet internetten?

Vincent

CiteerEn is het een algemeen internetverschijnsel dat vogelaars niet internetten?
Ik denk het niet want de meeste waarnemingen op de site zijn van vogels.
Vincent

Jan-Pieter

Ik denk dat het komt door het feit dat veel mensen wel vogelboeken thuis hebben maar niets of weinig over geleedpotigen en info over deze groep haalt men dan van internet.

MVG JP

BWoets

Ik denk dat het tevens komt omdat op zeer veel sites vogelwaarnemingen en informatie wordt gepubliceerd terwijl actieve waarnemingsrubrieken van insecten enz toch een stuk schaarser zijn.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

marcel123

#4
!!! ligusterpijlstaart   108  0.44%
!!! veenmol   72  0.30%
wespenspin   121  0.50% OK
monniksgier   102  0.42% OK
hazelworm   81  0.33%  OK


Misschien is het een idee om voor de populairste zoekwoorden te zorgen dat er een begeleidende soorttekst, determinerende foto's  & kenmerken zijn?

Dylan

Moeilijk, aangezien we geen koppeling hebben met bbclone om die woorden over te halen. Ook niet het meest spannende denk ik.

We zouden wel bij kunnen houden welke soort het meest wordt bekeken, maar of dat NU een speerpunt moet zijn ... ?
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

marcel123

Citeergeen koppeling hebben met bbclone
Zo bedoelde ik het niet, maar het zou niet gek zijn om te weten welke soorten populair zijn.