Foto's met een prooi - maar geen voerende oudervogels

Gestart door frankmeer, juni 30, 2013, 11:40:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tom1980

_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Aad G.

#31
Diverse futen met diverse vissen.



Deze vond ik wel zo aardig. :blink:

Blauwe reiger met vis van formaat(zeelt?).

Minder mooie van een Purperreiger met knaagdier.

(Edit : Een aantal van deze waarnemingen zijn nog niet ingevoerd ten tijde van deze post,ben bezig met een achterstand wegwerken,deze zal ik nu ieg gelijk wel invoeren.)

Jan Hendriks (ZH)

Ik weet niet of het de bedoeling is dat hier alleen maar recente foto's worden geplaatst. Ik heb er niets over kunnen vinden dus ik waag het maar met wat foto's uit de oude doos. Als het niet mag dan hoor ik het wel. Deze Lepelaar fotografeerde ik een paar jaar geleden vanuit de kijkhut de Kluut in de OVP. Daar lag toen jarenlang een schelpeneilandje voor waar soorten als o.a. Lepelaar, Kluut, Kleine plevier, Grote en Kleine Zilverreiger zich mooi en ongestoord lieten fotograferen. Helaas was het eilandje de laatste keren dat ik er kwam onder water verdwenen.
Deze Lepelaar betrapte ik bij het naar binnen gooien van een visje:

Henri25

Prachtig!!! En wat mij betreft; oude of recente foto's, plaatsen maar!  :duim:
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland



Jan Hendriks (ZH)

Ook alweer een paar jaar geleden zag ik hoe deze Grote Zilverreiger zich vergreep aan een beschermde Duinhagedis:



Oscar Balm

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807


Jan Hendriks (ZH)

Beetje lastig inslikken zo:


Ook de eendjes lustten er wel pap van:





Jan Hendriks (ZH)

#41
Omdat ik een fan van salamanders ben ging het best wel aan mijn hart te moeten toezien dat een zomaar
voorbij komende vreemdeling de ene na de andere verslond:



Even toegevoegd: Om misverstanden te voorkomen. Dit is de Groene Reiger die destijds in de Nieuwe Meer bij Amsterdam verbleef.


Jacob Molenaar

mooi hoor! :duim:. grappig dat je het muisje of weet ik wat het is zo goed ziet!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Bastiaan van de Wetering

Citaat van: Jacob Molenaar op november 05, 2013, 17:02:38 PM
mooi hoor! :duim:. grappig dat je het muisje of weet ik wat het is zo goed ziet!

Idd een muis. (veldmuis volgens mij)
M.v.g. Bastiaan van de Wetering

Levenslijst
Vogels: 293
Nachtvlinder 340
Dagvlinders: 43
Libellen: 52

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bastiaan van de Wetering op november 05, 2013, 20:12:31 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op november 05, 2013, 17:02:38 PM
mooi hoor! :duim:. grappig dat je het muisje of weet ik wat het is zo goed ziet!

Idd een muis. (veldmuis volgens mij)

Volgens mij is het een roodborstje!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JRoosma

Deze serie van T. Olthuis vind ik wel leuk (nog mooier was geweest dat op de eerste foto de vogel de Atalanta al in de focus had, maar soit  :) ):


Jaring Roosma

Jan Hendriks (ZH)

Toen ik even vanuit mijn slaapkamerraam een blik naar buiten wierp zag ik een nogal onalledaags tafereeltje aan de slootkant:

Oenanthe

Je ziet het misschien niet zo vaak maar het is aan de orde van de dag  8)
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips


HPM

Citaat van: Jan Hendriks (ZH) op november 12, 2013, 13:18:16 PM

Ja, maar niet voor mijn deur.  :)

Voor de meeste mensen is een sloot voor de deur geen alledaagse gebeurtenis, en zelfs een tuin ...
Herman van der Meer

Jan Hendriks (ZH)

Voor de goede orde. Het stukje groen dat je ziet is niet van mijn tuin maar een groenstrook langs de sloot. Tussen mijn voordeur en die groenstrook loopt ook een weg. De Sperwer bleef daar vrij lang bezig tot er een dame langs kwam die haar hond uitliet. De Sperwer pakte de stoffelijke resten op en vloog er mee een akker in.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jan Hendriks (ZH) op november 12, 2013, 10:39:32 AM
Toen ik even vanuit mijn slaapkamerraam een blik naar buiten wierp zag ik een nogal onalledaags tafereeltje aan de slootkant:

Mooi shot!  :duim: (Volgens mij heeft ze een Turkse Tortel te grazen trouwens).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Hendriks (ZH)

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 12, 2013, 18:18:41 PM
Mooi shot!  :duim: (Volgens mij heeft ze een Turkse Tortel te grazen trouwens).

Inderdaad, de buren vonden dat wat minder. Die waren gehecht aan het beestje maar gelukkig voor hun was er al snel vervanging.



Jan Hendriks (ZH)

#56
Hij had geen probleem om z´n kostje bij elkaar te scharrelen.


Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)