iemand die hier iets mee kan?

Gestart door ed.michels, juni 28, 2013, 15:28:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

ed.michels

Eeen larve zwemmend over de bodem / dicht aan de oppervlakte. Wie weet wat het er voor één is............27-06-2013 Pannenhoef
Met vriendelijke en natuurlijke groet,
Ed Michels

Anne Hueber †

Ik verplaats dit topic naar het huidjes/larven gedeelte.

arjan.kop

Een juffer met bandjes op de procten. Dat sluit een boel soorten uit, maar er blijven er nog wat over. Heb je de foto ook in hogere resolutie? Je wilt eigenlijk de dwarsaders in de procten kunnen zien. Als die boomvormig vertakt zijn en schuin uit de hoofdader ontspringen is het met grote waarschijnlijkheid Erythromma najas. Anders blijven wat Lestidae over.

ed.michels

dit is het beste dat ik met de foto kon..............hoop dat het wat oplevert
Met vriendelijke en natuurlijke groet,
Ed Michels

arjan.kop

Ik kan de aders nog niet zien, maar de procten zien er smal en puntig uit. Ik ga voor Lestidae spec.

ed.michels

Met vriendelijke en natuurlijke groet,
Ed Michels

ewoudploeg

Helemaal eens met lestidae, maar daarvandaan niet eenduidig verder te determineren. Een eerste stap in de goede richting zou een foto van de zijkant van de aanhangselen zijn om goed te kunnen beoordelen of ze in een punt uitlopen of niet. Een foto van het vangmasker is bij dit cluster ook van groot belang.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

ed.michels

ewoud bedankt !! maar die heb ik niet gemaakt, heb het beestje met rust gelaten............. :duim:
Met vriendelijke en natuurlijke groet,
Ed Michels

Ton van Haaren

typisch een Lestidae - er is nauwelijks een occiput, achter de ogen versmalt de kop erg snel naar de nek, ik ken dit alleen van Lestidae
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-