Hoofdmenu

GPS weergave

Gestart door geert kor, maart 06, 2015, 09:58:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

geert kor

De weergave van de waarneming zoals via ObsMapp - GPS wijkt veelal af van de daadwerkelijke plaats van de waarneming, soms tot 100 m. Wat is de oorzaak en kan ik er iets aan veranderen?
Doe ik een invoer via de telefoon van m'n vrouw, dan klopt het wel redelijk. Het gaat in beide gevallen om een Samsung Galaxys 3 mini.
Vanmorgen vanuit de tuin achter 2 waarnemingen ingevoerd. Eén keer pijl in de tuin, de andere voor 2 huizen verderop en dan in de voortuin.

Groet,
Geert

marcel123

Heb je links naar de waarneming(en)?
Wat was de nauwkeurigheid van de gps tijdens het invoeren?


Ik vermoed dat je gps geen nauwkeurige fix had op moment van invoeren.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

geert kor

Het antwoord onder FAQ's had ik gezien maar mi kom je dan niet tot 100 m verschil of toch wel?

Ik kan de nauwkeurigheid niet meer achterhalen aangezien ik de waarnemingen handmatig heb aangepast.

Bij de test waarnemingen van vanmorgen is de nauwkeurigheid in beide gevallen 25 m; de invoer is vanaf dezelfde plaats gelijktijdig verricht en toch zit er zo'n 15 m verschil tussen de pijlen. De heggemus en de merel zijn ingevoerd onder het account "Elly & Geert Kor".
Vanmorgen weer op pad geweest; sommige waarnemingen staan goed, andere wijken toch weer af, terwijl ze kort na elkaar zijn ingevoerd.

Gegroet,
Geert

hiskodevries

Geert heb je ook de instellingen van beide toestellen bekeken wat bij 'locatiegegevens'  staat
bij beide staat gps gebruiken aan ?
de een gebruikt een hoesje de ander niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

geert kor

Bij "locatieservices" staan 3 vinkjes , aan dus.
Als ik het goed begrijp kan het in feite alleen afhangen van de instellingen van het toestel en/of de ontvangst.
Ik zal de komende tijd eea goed in de gaten houden.

Bedankt en groet,
Geert

Alex Kwak

Citaat van: geert kor op maart 06, 2015, 17:43:47 PM
Bij "locatieservices" staan 3 vinkjes , aan dus.

Op het invoerscherm van ObsMapp zie je dat ook dor linksboven het GPS-symbool (soort satellietschotel) ipv het netwerk-symbool (radio-toren)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

geert kor

Duidelijk!
Bedankt,
Geert