Determinatie: Wilde Kat

Gestart door DennisMolenaar, mei 03, 2013, 19:46:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

DennisMolenaar

Hallo,

Net terug van een weekje vakantie in de Eifel Duitsland. Het was mij bekend dat er wilde katten in het gebied voor kwamen en het was voor mij ook een droom om deze een keer in het wild te zien! Al de eerste dag kwam ik een potentiële tegen, maar was hier niet van overtuigd. Een stuk verderop kwam ik een kat tegen waarbij het wat mij betreft onmiskenbaar om een wilde kat gaat.

De kat trof ik in een weiland dicht aan de bosrand van een redelijk groot bos. Ik heb hem de hele week kunnen observeren en je mag zeggen dat het om een erg schuwe kat gaat. Hij kwam en ging altijd via de bosrand het bos in of uit.

Bijgaand de foto´s en hoor graag jullie mening!







Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

augustvansteensel

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 03, 2013, 19:55:02 PM
Ziet er erg goed uit!
helemaal mee eens! Leuke waarneming!
Voer je hem ook in op observado.org?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

tekenaar

Die lijkt me inderdaad helemaal prima voor wilde kat. Als elke waarneming nou van zulke foto's voorzien zou zijn ...
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Carolien

Wat een geweldige foto´s.. Lijkt mij 100% wilde kat.. Wat ben jij een bofkont met fotos van dit kaliber..Echt geweldig!!!

Rene Janssen

Zeer coole, heldere beelden, Dennis! Ook mooi alle kenmerken staan er op. Fraai!


Voer je ze ook nog in op Observado, eventueel onder embargo voor een periode danwel op km- hokvervaging?



René
René Janssen

Certhia

Ik wil geen roet in t eten gooien maar de kat in kwestie lijkt wel erg veel wit op de borst te hebben zoals op de bovenste en onderste foto te zien is. Dit lijkt ook vrij ver naar beneden door te lopen. Ik vraag me af of dit een fotografisch effect is maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Mooie foto's maar helemaal overtuigd ben ik iig niet.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Rene Janssen

Dag Marc,


Voor zover ik ken, is het wit op de borst niet een voor- of tegenkenmerk tussen wilde kat, hybride en huiskat.



René
René Janssen

Truus

Op deze link zie je een wilde kat met redelijk veel wit ook op de
onderste foto duidelijk te zien en deze kat is dna getest en een
wilde kat dus wit kan wel ook volgens mij.

http://www.bund.net/themen_und_projekte/wildkatze_netze_des_lebens/wildkatzennews/happy_end_fuer_die_wilde_hilde/
Groeten Truus

Certhia

Citaat van: Rene Janssen op juni 24, 2013, 12:31:48 PM
Dag Marc,


Voor zover ik ken, is het wit op de borst niet een voor- of tegenkenmerk tussen wilde kat, hybride en huiskat.



René

Ik vond het alleen opvallend en kon het nergens terugvinden bij andere foto's van Wilde katten. Wel op de kin en keel maar tot zo ver naar beneden niet.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."