huid

Gestart door sliobaarde, juni 19, 2013, 19:43:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

sliobaarde

Hallo Forumleden,
Voor de zekerheid vraag ik de determinatie van een huidje waarvan ik vermoed dat het van de blauwe glazen maker is; er zijn er tenslotte nog maar weinig gezien, zeker in het westen des lands.

groet, Sjek

Anne Hueber †

Ik verplaats dit topic naar het huidjesgedeelte.

RubenWinter

Moeilijk te zien zo. Om te bepalen of het inderdaad een blauwe glazenmaker is, is het verstandig om een foto recht van onder het vangmasker te maken. Dat kan natuurlijk alleen als je het huidje hebt meegenomen. Zo niet, dan ben ik bang dat determinatie lastig wordt. Maar misschien kan iemand anders er dan nog wat van maken.
Groeten,

Ruben Winter

arjan.kop

Een erg bont huidje, duidelijk Aeshna. Het prementum lijkt me lang genoeg. Invoeren als onzekere cyanea, of meer foto's maken/gauw ophalen voor het gaat regenen.

Ton van Haaren

ik ga mee met Arjan, onzekere cyanea
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

sliobaarde

Heren, dank voor jullie meedenken. Ik zal hem voorlopig als onzekere cyanea invoeren. Ik zal een poging wagen om het huidje aan  de kant te brengen ( 3 meter uit de oever). De locatie is weliswaar een zwembad, maar niet als zodanig goedgekeurd.

groet, Sjek

sliobaarde

Ik heb nog wat staan vissen en drie huidjes aan de haak geslagen.
Aan de close-up moet nu te zien zijn of het inderdaad de blauwe glazenmaker betreft.

groet, Sjek

arjan.kop

Wat mij betreft kan het vraagteken wel weg.