Bonte kraai of mutatie??

Gestart door BaseAid, juni 18, 2013, 18:23:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

BaseAid

Deze juveniel loopt in onze straat te bedelen en word op zijn wenken bediend door een kraai met dezelfde kleurvariatie. Is dit een bonte kraai of een gewone kraai met een mutatie???


Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

Yeronimo

Leucisme noemen we het :) In ieder geval een gewone Zwarte Kraai lijkt me.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jeroen Nagtegaal

Dit is geen leucisme maar slechte voeding...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BaseAid

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 18, 2013, 21:47:11 PM
Dit is geen leucisme maar slechte voeding...

Moeder en vader hebben dezelfde kleuren, en andere kraaien uit de omgeving zijn wel gewoon volledig zwart... of dit gezin moet echt een vaste plaats hebben waar ze "slecht voedsel" pikken.
Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

jfbouwmeester

Hallo vrienden.

In eerste instantie dacht ik ook aan bontvorming of slijtage door voedselgebrek.
Maar als beide ouders het ook hebben dan moet het wel bontvorming zijn. Alleen is het heel bijzonder als twee bonte vogels net toevallig elkaar weten te vinden en een koppel gaan vormen. Toont het jong meer bont dan de ouders?

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Jeroen Nagtegaal

Waarschijnlijker is dat beide ouders gewoon een erg slecht dieet hebben...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BaseAid

Het is reeds het tweede jaar dat ik deze kraaien zie, onderstaande juveniel komt uit een nest waarvan 1 van de ouders gelijkaardige kenmerken vertoond en de andere een gewone zwarte kraai is... voedering gebeurd meestal door de ouder met de kleurovereenkomsten. hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.
Kristof Piotrowski...

Daar waar iedereen naar buiten loopt, ga ik naar binnen...

Instructeur, beginnend natuurfotograaf...

Klikerkdeklikkerdeklik

jfbouwmeester

Hallo vrienden,

Als ervaren kweker van bonte vogels kan ik vermelden dat we pas echt zekerheid hebben als we met deze kraaien zouden kweken. Als de ene ouder normaal zwart is en de andere dominant bont dan is het normaal dat een deel van de jongen ook dominant bont is. Zouden beiden ouder dominant bont  zijn dan wordt een deel van de jongen extra bont. Gezien het feit dat de vogels in de vrije natuur leven wordt deze discussie een wellus nietus discussie waarmee niets kan worden aangetoond of uitgesloten. ;)

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Guus Peterse

Zolang het dominant bont waar je het over hebt, niets te maken heeft met bonte kraai als soort, wil ik je geloven.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

jfbouwmeester

Beste Guus,

je hebt me goed begrepen. Het heeft niets te maken met de bonte kraai als soort. :duim:
jfbOUWMEESTER