Hoofdmenu

Broekzak

Gestart door LeonW, mei 04, 2007, 13:15:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

LeonW

Een beetje vreemde vraag, maar zoek er a.u.b. niets achter.

Momenteel ben ik bezig met het volgen van een leuke cursus : natuurouder. Dat is een cursus voor ouders, maar ook andere mensen die een taak als jeugdbegeleider hebben/krijgen op het gebied van natuureducatie. Voor huiswerk hebben we de opdracht : wat tref je aan in de broekzak van een peuter/kleuter. Dit om de belevingswereld van deze kinderen in te kunnen schatten. Helaas heb ik zelf geen kinderen, vandaar deze oproep : wat treffen jullie aan in de broekzak van jullie kind?
mailen mag ook naar : leikew@hotmail.com.  

Mark van Veen

Alleen fietssleutels ben ik bang ...
groet,

Mark van Veen

Mark Lammers

Ik weet nog heel goed dat ik allerlei steentjes, zaadjes en andere rommeltjes overdag verzamelde en dat alles in mijn broekzak mee sjouwde. Was mijn moeder nooit blij mee...

robin

ik heb nog geen kinderen(gelukkig maar want met een jengelende koter aan de broek zoekt t wat lastig naar beestjes maar ik weet wel dat ik vroeger op school 1 laatje had voor schoolspullen en 1 laatje voor alle beestjes die ik ving :) het zat er bij mij dus al vroeg in ;)  
groeten robin kraaij

Els

Wij hebben drie kinderen en alleen de oudste heeft geregeld wat in zijn broekzak. Hij vindt van alles, maar meestal dingen voor zijn papa: schroeven, bouten, spijkers, ringentjes e.d. Bij de andere: snoeppapiertjes. We hebben ze keurig geleerd dat ze niets op straat mogen gooien  ;)  
Els Ouwehand, Katwijk

michel.wissink

CiteerWat treffen jullie aan in de broekzak van jullie kind?
Kastanjes, eikels, maar vooral kiezelstenen en zand.
(N.B. de kinderen zijn 7 en 5).
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

michel.wissink

#6
Citeerik heb nog geen kinderen (gelukkig maar want met een jengelende koter aan de broek zoekt t wat lastig naar beestjes)
Beetje kortzichtig.
Ik vind het altijd geweldig als mijn zoon (7) mij vraagt of hij mee mag vogels kijken! Hij heeft daarvoor ook zelf een 'serieuze' verrekijker gekregen.
Als hij niet mee zou mogen, zou zijn belangstelling voor de natuur snel over zijn.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Robert

ik had altijd stenen in mijn zakken.
Was mij moeder ook niet blij mee want ze zaten om de zoveel tijd in de wasmachine. :gap:  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Xenior1976

Citeerik heb nog geen kinderen(gelukkig maar want met een jengelende koter aan de broek zoekt t wat lastig naar beestjes)
Ik ben altijd blij als de oudste (8) meegaat rupsen zoeken, extra paar ogen voor mijn begeerlijke rupsen. ;)

In de zakken; voetbalkaartjes, knikkers, snoeppapiertjes, ook de eikels en kastanjes, veertjes, steentjes, etc.

Leeftijd; 8, 7 en 5.

Gr, Ro.

pieternella

jongetje 3 jaar en 5mnd: steentjes, regenworm, rozenblaadjes, paardenbloempluizebol, konijnenkeutels, slakkenhuisjes.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

Jos Welbedacht

Ik vind die van de Regenworm wel heel lief...
:wub:  

Grappig, ik zal ook wel van dat soort dingen hebben meegenomen, maar ik weet er niets meer van.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Gerard Kenter

Mijn dochter is nu 16 dus zoek ik niet zo vaak meer in haar zakken, maar toen ze ongeveer 9 was troffen wij wel eens pissebedden of padden aan.
Groeten,

Gerard Kenter

Esther

Zoonlief kwam aan met dode rat, paste niet in de broekzak, maar de rat was wel zielig want die had zand in zijn oogjes.  Lego, zand, stuivers ( ja die tijd van de stuiver) uitgekauwde kauwgum, elastiekjes, snoeppapiertjes, steentjes, schelpen enz.

Groeten Esther ( blij dat zoon al groot is, ik heb een hekel aan dooie ratten met zand in hun ogen)  

pieternella

Onze dochter, die nu 17 is, had wel altijd oog voor bijzondere steentjes e.d. Ze vond op de Stakenberg een mos agaath en op de zandverstuiving in Hulhorst een fossiel van een soort varentje. Ik dacht toen dat de interesse gewekt was maar helaas..
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink