Hoofdmenu

Najaar 2013

Gestart door Joachim Vreeman, juni 18, 2013, 09:58:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Ja, zoals ik al schreef, het zat er in! Bas, weet jij of het ook nu nog vliegt? Mijn geplande vogelochtend is namelijk helemaal in duigen gevallen. Als ik er nog iets van kan meepikken zou dat leuk zijn. Ik denk dat ik zo eindelijk van huis kan.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Bas vd Burg

@Wouter, ik kijk uit over het fantastisch mooie station van Leiden, maar behalve enkele groepjes spreeuwen zie ik niks :-[  Vanochtend ook spreeuwentrek over erg breed front (Katwijk ad/ Rijn tot aan station Leiden) maar dat terzijde.
Ik zou René eens polsen als ik jou was
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bas vd Burg

tsssssss http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=22
Gaat nog leuk worden als resultaten Puinhoop maar met name De Vulkaan bekend worden :rolleye: :rolleye:
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

laatvlieger

Ja klopt, in leiden trekt niet veel. Ik ga zo gewoon wel naar buiten om eens te kijken. Die aantallen op de bloedberg zijn inderdaad indrukwekkend!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

HPM

Citaat van: Bas vd Burg op november 08, 2013, 13:22:33 PM

@Wouter, ik kijk uit over het fantastisch mooie station van Leiden, maar behalve enkele groepjes spreeuwen zie ik niks :-[ ...


Ik kijk in Den Haag 5 kilometer van zee richting zee en ik heb geen Kramsvogel gezien.
Jij zit nog wat verderaf.
Herman van der Meer

HPM


De laatste dagen veel Guidvinken over Falsterbo. Afgelopen woensdag meer dan 1200. Het jaartotaal tot nu toe is niet spectaculair maar wel het hoogste sinds 2005. Ik heb de jaargrafiek even geactualiseerd.


Columns=seasonal totals. Filled circles=running three-year means.
Herman van der Meer

rinsevdvliet

Nagenoeg alles vloog idd in een smal baantje langs de kust , tot max 1,5 km landinwaarts.
Maandag weer een (laatste?) kans op zangvogelbiomassa?

Bas vd Burg

Citaat van: rinsevdvliet op november 08, 2013, 19:16:32 PM
Nagenoeg alles vloog idd in een smal baantje langs de kust , tot max 1,5 km landinwaarts.
Maandag weer een (laatste?) kans op zangvogelbiomassa?

Wat een aantallen Kramsvogels Rinse!! Heel erg gaaf zeg. Voor Kramsvogel 2e dag ooit in Nederland (maar als de schatting van 80000 op 2 nov 1998 te hoog is, zou het een nieuw landelijk record kunnen zijn).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

rinsevdvliet

Schatting van 02-11-1998 is eerder te laag en er zijn meer dagen van rond of (net) boven de 80.000.

Bas vd Burg

Ook vandaag sprake van extreme trek Kramsvogels langs de kust, ben benieuwd
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankmeer

Was deze nog niet langsgekomen?
Dagrecord Pijlstaarten: http://natuurbericht.nl/?id=11727

Frank van der Meer

frankmeer

#161
Ben ik weer... er worden weer kranen gemeld langs de Duitse grens vandaag. Binnenkort wellicht weer massale doortrek over NL te verwachten...? komende dagen zal de wind uit noordoost komen.
Frank van der Meer

Yeronimo

Citaat van: frankmeer op november 21, 2013, 15:16:59 PM
Ben ik weer... er worden weer kranen gemeld langs de Duitse grens vandaag. Binnenkort wellicht massale doortrek over NL... komende dagen zal de wind uit noordoost komen.

Nieuws uit het veld:
11:24 - Melding >1.000 kraanvogels over Münster, eerste kranen over Losser en Glanerbrug
11:42 - Melding 4.100 kraanvogels over Osnabrück
12:24 - Melding 3.500 kraanvogels over Münster
13:28 - Melding dat er in een uur tijd 5.500 kraanvogels over Roxel gekomen zijn. Te ver oostelijk dus helaas ligt de stroom
13:30 - Melding dat eersten net over Venlo zijn gevlogen
15:16 - Melding dat de Diepholzer Moorniederung leeg loopt. Telpost Münster heeft inmiddels 18.000 kraanvogels.

Bron: Trektellen whatsapp-groep
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankmeer

Cool, bedankt voor de info!  :duim: Een beetje aantrekkende wind in de rug is dus wel gunstig voor ons westerlingen...
Frank van der Meer

Yeronimo

Gisteravond en vanmorgen was er al goede ganzentrek boven Leeuwarden, maar nu gaat het toch wel heel bizar hard tekeer! Constante stroom ganzen. Zo te horen vooral kollen, maar ook flink wat brandganzen ertussen. Zonde dat de dag weer in de mist moet beginnen...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden