Niet met die jongkies. Ik had beter bij jou kunnen blijven...
Een aquarium is niet nodig trouwens. Iedere pot of vaas, groot genoeg voor het beest om zich om te keren voldoet al.
Ga komende dagen nog wel n keer terug dus als je tijd hebt .. 
Moeten die beestjes niet te eten hebben? Of moet ik er ook wat van die Sympetrumpjes bij doen? En wat als-ie uit gaat sluipen?
Ik vertrek vrijdagnacht naar Oostenrijk, dus de komende twee weken ben ik er niet bij.
Een flinke pot, met een laagje gewassen zand en een stok erin, met een klein stukje plant om in te klimmen zijn een goed huis voor een larf. Voeren kan met muggenlarven, die je zelf uit de regenton kunt halen, maar die ook bij dierenwinkels te krijgen zijn. Geen diepvries, want die bewegen niet

Als de libel uitsluipt (doet ie 's nachts) hangt hij in de ochtend nog rustig uit te harden. Je kunt hem naar buiten bonjouren, of wachten tot hij hard genoeg is om vervoerd te worden terug naar waar hij vandaan kwam.
Over twee weken kom ik nog eens huidjes zoeken. Jouw larf is al bijna in het laatste stadium, dus het zal geen weken of maanden meer duren voor ze uit gaan komen.
Ik heb ook wel enig vertrouwen in het grootste Anax-larfje dat ik nu thuis heb. Ik vermoed dat die na de volgende vervelling ook vleugeltjes gaat laten zien, en dan is hij nog steeds te klein voor één van de andere soorten. Ondanks het piswarme water zijn ze hier dus niet zo belachelijk snel als die bij de man in Praag.