Kleverige Reigersbek???

Gestart door Danielle, augustus 27, 2005, 19:41:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danielle

Wie kan het me zeggen? Ja, Han ik blijf het proberen, er moet toch iets "goeds" tussen die fabrieken in de Europoort staan ^_^


]ImageShack[/URL]
Groetjes,
Danielle

han.endt

#1
Ik denk wel dat dit Kleverige Reigersbek is, gezien de armbloemige bloeiwijzen en ik meen ook wat 'gekleefde' zandkorreltjes te zien. Ik ben met deze foto echter niet zeker. Als je de plant had aangeraakt had je het meteen geweten, als het Kleverige Reigersbek is wil je gelijk je handen wassen. :)

Han.

Danielle

Ik heb nog een paar foto's waar gekleefd zandkorreltjes op staan, alleen deze foto's kan ik helaas niet laten zien want ImageShock ligt eruit en de e-mail van m'n werk ook. Techniek staat voor alles! :D

Zodra 1 van de 2 weer beschikbaar is zal ik ze laten zien, misschien dat deze foto's wat meer duidelijkheid geven, anders zal er niets anders op zitten dan terug gaan naar de "crime scene", en testen of het plantje echt kleeft.

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Danielle

en nog een foto, iets duidelijker misschien, alleen geen bloemetjes, wel "reigersbekjes".

]ImageShack[/URL]
Groetjes,
Danielle

han.endt

Ik denk het wel. Ik meen aan de rechterkant van de tweede foto zelfs klierharen op de bladeren te zien en ook de bloemkleur past op de kleverige. Ben toch niet helemaal 100% zeker.

Han.

Danielle

Ok, wat raad je me aan om toch tot die 100% te komen? Andere foto's maken? Aanraken??? Is niet echt betrouwbaar, ik kan liegen... :lol:

Vertel het me maar, maandag moet ik weer naar m'n werk, dus dan kan dit plantje opnieuw bezoeken.

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

han.endt

Scherpe foto's van de bloemen, de stelen, bovenzijde blaadjes. Als je echter weer even gaat kijken dan weet je zo of het plantje klierachtig behaard is of niet. Van foto's af determineren is altijd veel moeilijker dan de praktijk. Ik kan je wel een plezier doen en zeggen: ja hoor dat is 'm. Maar daar heb je toch ook niets aan, lijkt me.

Han.

Danielle

Ach zo vul ik m'n pauze weer, en nee ik wil zeker weten dat dit plantje de zeldzame soort is. Wel zo leuk toch!  Hopelijk wil m'n camera ook meewerken en kan ik goede foto's maken.

Danielle
Groetjes,
Danielle

Danielle

Nou, ik heb m'n best gedaan, ook aangeraakt. Ik moet zeggen dat de kleverigheid wel meevalt, maar ja wie ben ik. Ik pak ook doodgereden beesten van de weg...  :huh:  
Han misschien kan jij er wat meer van zeggen na deze foto's.

Groetjes,
Danielle


]ImageShack[/URL]

]ImageShack[/URL]

]ImageShack[/URL]
Groetjes,
Danielle

han.endt

Nu is het allemaal veel beter te zien. De plant is volop bezet met klierhaartjes. Kleverige Reigersbek dus. Ook de bloemen wijzen hier op en de groeiwijze, maar dat laatste kan natuurlijk aan de standplaats liggen.

Han.

Danielle

Dank je Han! Ik zal dit plantje dan ook zo invoeren.

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle