Meneer met een kerkuil

Gestart door Dirk van Opheusden, juni 13, 2013, 22:33:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dirk van Opheusden

Bij ons in Culemborg kom ik de laatste tijd een meneer tegen die een kerkuil ronddraagt op de handschoen. Ik vind dat dus geen gezicht, in tegenstelling tot veel andere mensen die het arme beest graag even bewonderen, tot zichtbaar genoegen van die meneer. Vanmiddag zat 'ie er zelfs mee op de fiets - in de regen. Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Ik ken mijn eigen feilen en denk dat er van mijn kant van een zinnige discussie met die man niet veel terecht gaat komen. En zo'n man zal zich toch ook niet door mij laten overtuigen en ter plekke zijn vogel de vrijheid geven. Intussen vreet ik mezelf op van ergernis... Geestelijke bijstand is dus welkom.
Dirk van Opheusden

Jeroen Nagtegaal

Vaak betreft het Alba's die eigenlijk in de UK thuishoren... Ik heb geen zicht op hoeveel vogels ondertussen in de NL-broedpopulatie zitten, maar het kan wel eens een behoorlijke inmenging van 'verkeerd' bloed zijn of worden.

Officieel mag het, helaas... Maatschappelijk zal er dus vooral wat moeten veranderen vrees ik. Daarna komt er misschien een wet... Vroege Vogels was er meen ik vorig jaar overigens wel al mee bezig geweest om het een en andere in de politiek te krijgen. Helaas erg stil nu.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com