Hoofdmenu

onbekend

Gestart door huysse, mei 02, 2007, 17:54:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

'k Weet niet waar hij bijhoort dus dan maar hier!
Wat is het?

groet,
Marijke

blerf

en dat is dan meteen ook de beste plek! volgens mij is het een gaasvlieg (Chrysopidae) en die behoren niet tot de vliegen maar tot de netvleugeligen (Planipennia)

-blerf-
Groet,
Jeroen

Antonello

Ik heb op 1 mei een soorgelijke (volgens mij identiek) op het insecten forum gezet, volgens Han een "Groene Gaasvlieg spec".  

han.endt

#3
Zou wel leuk zijn als daar een determinatietabel voor was. Ik denk dat bij de determinatie de vleugeladering heel belangrijk is. Zoals het er nu voorstaat lijkt me Groene Gaasvlieg spec. het best haalbare. Er zijn namelijk nogal wat (zeer) sterk gelijkende soorten.

spinnenvrouw

Er is een jeugdbondstabel (zie jeugdbondsuitegeverij.nl) voor groene gaasvliegen.
Kost een habbekrats, maar is niet altijd prettig in gebruik. Akelig lettertype (clypeus wordt dypeus), en hier en daar zijn figuuronderschriften verwisseld, maar je komt er een heel eind mee. Ze gebruiken vooral veldkenmerken.
En er is een engelse AIDGAP uitgave die duurder is en er degelijker uitziet, maar daar heb ik zelf nog niet mee gewerkt dus eigenlijk heb ik daar geen oordeel over. Te verkrijgen via bijvoorbeeld Vermandel.com.
Jacomijn Prinsen