Hoofdmenu

zwarte zegge?

Gestart door Esther, mei 02, 2007, 16:17:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Ik ben er bijna, ik denk dat zeze zwarte zegge is



Groeten Esther

Stijn Schreven

Volgens mij geen zwarte zegge, maar ik heb geen idee wat het wel kan zijn. Misschien een oeverzegge?
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

Windekind

M.i. te weinig kenmerken voor juiste determinatie. Carex nigra is het m.i. niet.
misschien C. acutiformis. dat is waar ik aan denk.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Esther

Ik zal van de week eens terug gaan en kijken of ik wat meer kenmerken erbij kan pakken op de foto. ( en dan natuurlijk hopen dat de foto s ook lukken ) Maar als ik het goed begrijp had ik de zegge wel goed? Maar niet de soort?

Groeten Esther,

Edwin Dijkhuis

Het doet het meest aan Oever- of moeraszegge denken. Als je teruggaat moet je ook even naar het tongetje kijken. Bij Oeverzegge is die ongeveer even hoog als breed. Bij Moeraszegge is dat ongeveer half zo hoog als breed.    
Met vriendelijke groeten,

Edwin Dijkhuis

Werkgroep florakartering Drenthe
www.wfdrenthe.nl

Esther

CiteerHet doet het meest aan Oever- of moeraszegge denken. Als je teruggaat moet je ook even naar het tongetje kijken. Bij Oeverzegge is die ongeveer even hoog als breed. Bij Moeraszegge is dat ongeveer half zo hoog als breed.
OOW erg ik weet niet eens wat een tongetje is, ik kan dat niet zien, maar ik heb iemand gevonden die me planten aan gaat wijzen en me gaat helpen fotograferen in het gebied. ( het is en blijft lastig als je alleen planten op een hoge resolutie foto kunt zien en in het 'wild' te vaag omdat ik vrij weinig zie) Ik denk dat ik met die extra hulp een heel eind verder kan komen. Ik hebhet kunnen regelen via de boswachter hier.

Groet Esther