lastige Meeuw in Brouwersdam

Gestart door HugoWieleman, februari 26, 2014, 22:11:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

HugoWieleman

Hallo allemaal,

Vanochtend zag ik deze meeuw in de Brouwersdam. Graag hoor ik wat dit is.
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

HugoWieleman

Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Even een vraag, waarom niet de originele foto posten in de juiste houding? Dan zijn er toch veel meer details zichtbaar.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rikstar

Als ik namens Hugo mag spreken? Ik begreep dat hij op vakantie is en daarom niet in de gelegenheid is originele foto's te sturen.
Waarom foto's niet in goede houding staan, geen idee.
De vraag is, of er dan uberhaupt meer details zichtbaar zullen zijn....

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 27, 2014, 09:37:41 AM
Even een vraag, waarom niet de originele foto posten in de juiste houding? Dan zijn er toch veel meer details zichtbaar.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HugoWieleman

Hallo allemaal,
Maandag kom ik thuis en kan ik de originele foto's upoaden.
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

frankmeer

Dat lijkt me inderdaad een stuk beter, Hugo.
Frank van der Meer

HugoWieleman

Misschien helpt deze foto....
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

OlivierO

Een foto van een foto kan je wel versturen, maar de foto zelf niet? Bizar.  :huh:

JohanvantBosch

Citaat van: OlivierO op februari 27, 2014, 13:39:52 PM
Een foto van een foto kan je wel versturen, maar de foto zelf niet? Bizar.  ???
verbinding met internet gaat bij de meeste mensen wat gemakkelijker met je telefoon dan met je camera, Olivier  O0

HugoWieleman

Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

HugoWieleman

Maar kan je nog even uitleggen waarom?

Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

Yeronimo

Ontbreken karteling op tertails en grote dekveren, in plaats daarvan enkel witte top, tweede generatie schouderdekveren voor zover te zien zien er goed uit, lichte kop + borst, langgerekt voorkomen, lichter gekleurde poten en lijkt ook hoger op de poten te staan, sjaal om de nek lijkt ik te zien maar door overbelichting van foto (of mobiel?) lastig.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

OlivierO

Citaat van: JohanvantBosch op februari 27, 2014, 13:44:31 PM
Citaat van: OlivierO op februari 27, 2014, 13:39:52 PM
Een foto van een foto kan je wel versturen, maar de foto zelf niet? Bizar.  ???
verbinding met internet gaat bij de meeste mensen wat gemakkelijker met je telefoon dan met je camera, Olivier  O0

Maaibed! ;D

HugoWieleman

De foto is inderdaad met mijn camera met een telefoon gemaakt, vandaar dat de foto's overbelicht zijn. De foto's zijn zelf ook niet goed belicht. Maar bedankt voor de uitleg Jeroen!
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

maartenwielstra

Behalve de wat suggestieve witte kop en buik, is het met name het patroon van middelste en grote dekveren wat mij niet eens tot grondige studie van overige kenmerken doet overgaan. Brede lichte toppen van beide veerpartijen vormen een dubbele witte vleugelstreep. Daartussenin, de basis dus van de grote dekveren, is zoals Jeroen al zegt ongekarteld, en (door slijtage van het weinige wit aan randen nog extra versterkt) eigenlijk een egaal vaal bruin plakaat (waardoor de lichte vleugelstrepen nóg meer opvallen).

KorHaan

Citaat van: JohanvantBosch op februari 27, 2014, 20:40:39 PM
Citaat van: OlivierO op februari 27, 2014, 19:54:01 PM

Maaibed! ;D
:duim:

;D

't Is dat ik regelmatig op Birdforum zit, anders had ik niet geweten wat hier bedoeld werd.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

ZLHaberham

Ik zou toch even de originele foto's afwachten. Ik zie kartels op de middelste dekveren (duidelijkst op tweede foto), de tertials zie ik op geen enkele foto en lijken me dus niet te beoordelen, en die kop kan ik niet rijmen met een pont...

maartenwielstra

Toegegeven; zekerheid bieden op basis van deze vage plaatjes is gewaagd. Misschien dat het effect van de dubbele vleugelstreep wegvalt bij de originelen. Kop/snavelvorm zou Geelpoot niet misstaan. Vrij grove donkere vlekking op anaalstreek, en onderste schouderveren (voor zover te beoordelen), plompe horizontale lichaamsbouw met kort (lijkende) poten, zouden ook beter op Geelpoot kunnen passen denk ik. Ik blijf voor het spelletje nog even bij mijn eerste impulsieve ingeving; een 2e KJ man (grove snavel en dikke kop/nek) Pont. Hopelijk biedt het origineel de oplossing, en nog beter is natuurlijk altijd plaatjes van binnenhand en gespreide staart.

HugoWieleman

Hallo allemaal,

Bij deze de originele foto's van de meeuw.
Vriendelijke groet,
Hugo Wieleman

Rudy_Offereins

Fraaie 2e kj Pont Hugo. Maarten noemde al eerder de doorslaggevende kenmerken.
Vriendelijk groet, Rudy

maartenwielstra

Doet me denken aan deze joekel, die ik in 2006 tegenkwam in Katwijk.

ZLHaberham

Ah, die originele foto's helpen. De "kartels" die ik dacht te zien zijn dus gewoon slijtage. Heftig beest!

Rudy_Offereins

Ponten zijn dan wel over het algemeen sierlijk en slank, maar dat betekent niet dat het geen joekels kunnen zijn, dat blijkt maar weer.
Ik heb het vermoeden dat de Brouwersdam vogel langere tijd op zee heeft doorgebracht. Dan krijgen meeuwen vaak een verdikking boven de snavelbasis, vanwege het zoute water. Hierdoor lijkt de kopvorm opeens anders. Pim Wolf noemt dit 'beluga meeuwen'.  ;D
Vriendelijk groet, Rudy

ZLHaberham

Citaat van: Rudy_Offereins op maart 04, 2014, 11:35:34 AM
Dan krijgen meeuwen vaak een verdikking boven de snavelbasis, vanwege het zoute water.

Opgezwollen zoutklieren? Ja, dat is best logisch, inderdaad.

Wat de kop bij deze meeuw ook wat vertekent is die uitgestulpte mondbodem, lijkt me. Je ziet wel vaker op foto's, en op foto's van een paar minuten later lijkt het beeld dan weer volkomen anders. Zie deze bijvoorbeeld, bij foto vijf zie je ook zoiets, terwijl op de andere foto's de kop "normaal" lijkt.