De natuur is er voor de mens, niet andersom!!
Ik mag toch hopen dat dit niet serieus bedoeld wordt...
De natuur was er al vele miljoenen jaren voordat de mens er was en de natuur zal er ook nog zijn wanneer de mens er niet meer is. We mogen genieten van de natuur maar het is er niet alleen voor ons.
Wel degelijk serieus bedoeld, maar dan wel in positieve zin voor de natuur. Men niet moedwillig de natuur schade berokkend, men niet die natuur ten behoeve van winstbejag vernietigd etc. etc.
En wat dat waadpak betreft, vind het rondweg laf als men op deze manier en in zo'n situatie niet voor de natuur opkomt en die persoon dan direct aanspreekt over wat je niet bevalt maar achteraf op een site hierover begint.
Heb zelf eens een pistool tegen mijn hoofd gehad bij lieden die vuil gingen dumpen in de natuur en ik hun vriendelijk doch dringend verzocht om die troep weer op te ruimen. Alhoewel ik me het apenzuur ben geschrokken is er in mijn handelen tegenover personen die natuur schade berokkenen niks veranderd!
Besef heel goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn wat betreft het handelen in conflictsituaties, doch het is net als bij een huwelijk (vroeger) , indien men op dat moment niks te zeggen heeft of niks doet, doe het dan ook niet achteraf.
Nogmaals, vervagen vind ik prima als daardoor vermeden kan worden dat het hele gebied platgetrapt gaat worden met alle nevenschade als gevolg.
Doe het niet uit het oogpunt dat de libel verstoord wordt of zijn zogeheten habitat, want dat vind ik grote kul.