Doelbewust kapot maaien van Gruttonesten

Gestart door Marcel van kammen, juni 04, 2013, 23:24:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Citaat van: jeroenroelofsen op april 17, 2014, 09:39:03 AM
Citaat van: sytse op april 17, 2014, 01:18:34 AM
Hoi ronald,

Eet jij veel kaas? Drink jij melk?
Gewoon een vraag.

Groet,
Sytse
Zie de relevantie met de kapotte Grutto nesten niet echt....

Gras voor de koeien die melk geven waarvan kaas gemaakt wordt  ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

KorHaan

Mooi. "Gruttomelk". Dat heb ik nog niet gezien in de AH. Wat kost een pak?
En weet ik dan absoluut 100% zeker dat er 100% milieuvriendelijk geboerd wordt? Of is het een façade van een mooi bedacht concept waar in werkelijkheid weer niets van klopt?


Ik ben sceptisch over dit soort dingen, want ik zie wel vaker dat mooie woorden worden gebruikt om te verhullen dat er - zeg - 10% verbetering is die voor de volle 100% wordt uitgebuit.


Ik denk dat als ik mijn zin krijg en ik melk ga drinken die 100% milieuvriendelijk wordt geproduceerd, ik € 5 voor een literpak ga betalen. EN DAT DOE IK DAN DUS OOK!
Ik kan niet tegen hypocriete kletspraatjes die de consument zand in de ogen strooien.


Off-topic, maar geheel in de lijn van mijn denken: ik vind ook dat een reep chocola die op aantoonbaar 100% veilige en milieuvriendelijke manier wordt geproduceerd vanaf de pluk, zeg € 20 mag kosten. Chocola voor € 2 of minder hoort gewoon niet meer te bestaan.


Nou jij weer, Sytse.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Johan Helmus

#33
Gruttomelk heeft hier kennelijk iets mee te maken; een initiatief voor een meer duurzame manier van landbouw. Een lijst met concrete punten/doelstellingen kan ik echter zo niet vinden.

Nog een stukje is hier te lezen.

Ik ga uit van goede bedoelingen, maar een beetje meer duidelijkheid vanuit de initiators van dit initiatief zou welkom zijn. Wat zijn de doelstellingen, wat doet men zoal in het kader van duurzaamheid, hoe wordt de meerprijs tov andere melk besteed/gelegitimeerd? Aan welke eisen moet men voldoen voordat men het label gruttomelk mag dragen? Hoe wordt dit getoetst? :huh:


edit
Nog even een wetenschappelijk onderbouwde en genuanceerde blik op de weidevogelproblematiek, van onze voormalige nsb kwaliteitskrant. Uit verveling ben ik hier toch weer eens te kijken, maar voorlopig ben ik weer genezen. ;) Het artikel en het overgrote deel van de bijbehorende reacties zijn zowel meelijwekkend en droevig, als lachwekkend.
Groeten, Johan Helmus