Hoofdmenu

Wat hebben we hier?

Gestart door henrike1977, juni 04, 2013, 13:43:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

henrike1977

Al een poosje hebben we Patrijzen op het land. Die herken ik doorgaans wel als ze over het land scharrelen, maar volgens mij is dit geen gewone Patrijs, of wel?
Ik tuur me blind op die vogels en probeer  ze (het zijn er twee) op de foto te krijgen. Aangezien ze in het hoge gras zitten en ik ze dan dus niet zie, en ook niet door dat stuk land ga stampen om ze op te laten vliegen moet ik het dus hebben van momenten dat ik ze toevallig zie.
Vandaag vloog er eentje op en had ik de camera meegenomen tijdens het was ophangen. Ik heb enorm in moeten zoomen en croppen dus ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.
Ik meen s'avonds wel de kwartelkoning te horen, maar wederom vind ik mezelf te onervaren om dit met zekerheid te zeggen.
Wie kan me helpen?
Groet Henrike Visser

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

henrike1977

Dus toch!

Daar heb ik een hele poos mee rondgelopen, aangezien ze er vorig jaar ook waren.
Maar goed, die komen in Nederland niet voor, en wij wonen dan wel in DL maar wel vrij dicht bij de Nederlandse grens, dus ik dacht dat zal het dan wel niet zijn.
Moet ik dit doorgeven aan het NABU?
Groet Henrike Visser

Vincent Hart

Dat kan altijd, maar het zullen voor de jacht uitgezette of ontsnapte vogels zijn.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

henrike1977

Ok, ik wist niet dat dat nog steeds mocht, vogels uitzetten voor de jacht.
Ik zal de buren eens precies vragen hoe dat zit, die hebben een jachtakte, dus ze zullen het weten.
Als het om een escape gaat of een uitgezette vogel, is het dan nog wel interessant om hem in te voeren op observado?
Groet Henrike Visser

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

henrike1977

Groet Henrike Visser