kameelhalsvlieg Xanthostigma xanthostigma ?

Gestart door Jan van Duinen, juni 04, 2013, 22:45:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan van Duinen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/76582816
Xanthostigma xanthostigma gezien op 2013-06-04 Boswachterij Schoonloo - De Tweelingen
Foto's:




bij voorbaat dank Jan van Duinen

Arp

Ha Jan,

Het zusje van dat kereltje van laatst - zelfs dezelfde aberratie in de achtervleugel  :o   :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jan van Duinen

Citaat van: Arp op juni 04, 2013, 22:49:15 PM
Ha Jan,

Het zusje van dat kereltje van laatst - zelfs dezelfde aberratie in de achtervleugel  :o   :duim:

Hoi Arp,
Dit beestje zat wel een flink aantal kilometers verderop, misschien een ondernemend gezin.  ;)

Arp

#3
Tsjonge, opvallend hoor - kennelijk een "regionaal" dingetje dan. Leuk om te zien  B)

P.S. Kun je misschien bij het kereltje die andere plaat er nog bijplakken waarop dat dwarsadertje goed te zien was? En/of bij beide een uitvergroting van het betreffende gebiedje, c.q. kun je mij de originelen sturen zodat ik het in kan tekenen? Misschien ooit leuk voor de soortinfo ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)


Arp

Ha Jan,

Eeeeuuuuhhhhmmm ....  :-X  :rolleye:

Ik schaam me helemaal een slag in rondte  :-\ zat naar het verkeerde adertje te kijken, en wel twee keer achter elkaar - eerst bij dat kereltje en nu wéér  :'(

Ik doe je kereltje er even bij met ongeveer hetzelfde kleurschema als in de plaat van Dick destijds. Het gaat om het rood ingetekende adertje (uitgevoerd als dwarsader, ipv lengte-ader zoals bij Subilla.

Ik zat dus naar het lila ingetekende adertje te kijken en was verbaasd dat het op de hoofdader zat ipv op de zijtak  :rolleyes:

Sorry, helemaal doodgewone Xantho dus  :angel:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Jan van Duinen

Hoi Arp,

Probleem opgelost, spaart je het probleem van het beschrijven van een nieuwe soort.  ;)