Hoofdmenu

Ooievaar

Gestart door peter66, april 02, 2013, 20:19:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

peter66

Vandaag zaten er 16 ooievaars nabij de VAR bij Twello. 3 van de 16 droegen een metalen pootring boven de knie. 1 ring kunnen aflezen : 1E658 / NLA.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jeroen Nagtegaal

Leuk! Die kan je invoeren op www.griel.nl
NLA = Nederland, Arnhem = Vogeltrekstation Arnhem
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter66

Ok, ga ik doen. Heb al op STORK gezien dat dit dus een exemplaar is dat in of na 2010 uit het ei is gekropen. De andere 2 ooievaars hadden geen E-ringen en zijn dus ouder.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jeroen Nagtegaal

Ringen worden op volgorde uitgegeven, maar soms kopen ringers 100 ringen en doen daar 50 jaar mee.. Zo kun je soms hele oude ringen zien aan jonge vogels... Het ringnummer alleen zegt dus niet direct iets over de leeftijd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter66

Heb geprobeerd de gegevens in te voeren in GRIEL, maar hij stuitert op locatiegegevens invoeren. Waarom kan ik niet gewoon de link naar waarneming.nl invoegen ? Laat maar zitten dus. Heb de ringgegevens vermeld bij mijn waarneming. Daar laat ik het dus maar bij.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

peter66

Toch nog maar een poging gedaan en nu via google chrome. Nu lukte het wel. Heb ook al direct de gegevens via e-mail gekregen. Is op 11 juni 2011 als niet vliegvlug nestjong geringd door R Groenink op de locatie Marle, molen.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jeroen Nagtegaal

Top dat het gelukt is. Internet Explorer geeft vaker problemen bij GRIEL, maar ook op Wrn.nl loopt niet altijd alles goed met Internet exporer...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter66

Vandaag weer meerdere ooievaars gezien en vrijwel allemaal geringd. Waaruit bestaat een metalenring, zodat ik de gegevens kan aflezen ? Het gaat om deze ooievaar :
http://apeldoornsvogelnet.waarneming.nl/waarneming/view/76203513
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Klaas van Dijk

Het lijkt mij een Nederlandse ring. Op dergelijke ringen staat een ringnummer van 4 cijfers. Het ringnummer staat driemaal op de ring; tweemaal bovenaan en éénmaal onderaan.

Het nummer lijkt te beginnen met 882. Heb je meer foto's?

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Inderdaad een Arnhem-ring 8820.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter66

Helaas is het niet gelukt de gegevens in Griel in te voeren. Crasht elke keer op "google maps" voor het ingeven van de locatie, terwijl mijn browser voldoet aan de criteria. Er worden al zo veel gegevens van waarneming.nl geëxporteerd naar andere databases, dan kan er ook wel een veld bij een waarneming bij waar je ringgevens kunt invoeren. Ik ben in ieder geval klaar met Griel.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jeroen Nagtegaal

Ha Peter,

Gebruik je internet Explorer? Wat de export naar GRIEL betreft is niet alles mogelijk. Databases die bijvoorbeeld anders zijn...

Eventueel kun je hem ook mailen aan info@vogeltrekstation.nl, of kan ik hem voor je invoeren.
Als je mailt naar het Vogeltrekstation. Vermeld er dan ook even bij dat je er niet uit kwam met GRIEL.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter66

Naar aanleiding van het bericht van Klaas van Dijk (ander topic binnen "ringen"), heb ik de gegevens gemaild naar het door Klaas aangegeven mailadres.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

peter66

Dat werkt dus uitstekend ! Heb vandaag reactie gehad met de ringgegevens. De ooievaar is in de buurt van Gorssel als nestjong geringd op 5 juni 2008.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jeroen Nagtegaal

Top dat het is gelukt!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com