Wie heeft een idee wat dit kan zijn

Gestart door ac.billekens, april 29, 2007, 22:11:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

ac.billekens

Wie weet wat dit is. We zijn er niet zeker van of het wel een paddenstoel is. De buitenkant is hard.
Hij geurt naar noten. Stond aan voet van een eik.

ac.billekens

Foto 2 Doorsnede

Ismael

hij komt bovistachtig over (gele aardappelbovist) maar de doorsnee klopt niet.  :wacko:  
Groeten Ismaël Wind

Ismael

CiteerMisschien de een of andere Truffelsoort. Er zijn er die ook naar noten ruiken. Ik zal nog eens neuzen in de lectuur.
dacht ik ook nog aan maar daar kwam ik niet verder mee met de gerhardt, (okerkleurige vezel)
Groeten Ismaël Wind

ac.billekens

CiteerMisschien de een of andere Truffelsoort. Er zijn er die ook naar noten ruiken. Ik zal nog eens neuzen in de lectuur.
Wij hebben ook onze boeken erop nagekeken maar zijn ook niet verder gekomen.

ac.billekens

#5
De buitenkant heeft wel iets weg van Tuber aestivum maar die komt in Nederland niet voor (Gerhardt). :whistle:

Arno van Stipdonk

Het lijkt me in ieder geval wel een Truffel-soort te zijn, maar heb zo ook geen idee welke. Vooral de binnenkant lijkt nog erg vers te zijn. Ik zou na een week nog eens teruggaan en in ieder geval wat materiaal verzamelen.

Corryabbink

#7
De soort is nog niet rijp. Ik kan geen truffel vinden die erop lijkt. Wachten dus tot die rijp is. Wel vind ik de binnenkant er vreemd uitzien voor zowel een bovist als een truffel..........
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

ac.billekens

CiteerHet lijkt me in ieder geval wel een Truffel-soort te zijn, maar heb zo ook geen idee welke. Vooral de binnenkant lijkt nog erg vers te zijn. Ik zou na een week nog eens teruggaan en in ieder geval wat materiaal verzamelen.
Hallo Arno,

Dat zullen we zeker doen.

Wie heeft er trouwens een idee hoeleng het duurt voordat een truffel "rijp" is?


Gert Kremer

Citeer
CiteerHet lijkt me in ieder geval wel een Truffel-soort te zijn, maar heb zo ook geen idee welke. Vooral de binnenkant lijkt nog erg vers te zijn. Ik zou na een week nog eens teruggaan en in ieder geval wat materiaal verzamelen.
Hallo Arno,

Dat zullen we zeker doen.

Wie heeft er trouwens een idee hoeleng het duurt voordat een truffel "rijp" is?
Bij de chefkok maar even   :P  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.