Grote bosmuis? of een grote bosmuis

Gestart door Merijn van den Hoogenhoff, mei 28, 2013, 22:38:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Merijn van den Hoogenhoff

Deze melding is interessant.
http://waarneming.nl/waarneming/view/76399908
Ben benieuwd of er ook achtervoet, kop/romp & staart maten zijn opgenomen. En of de band helemaal doorloopt of in ieder geval breder is dan lang. Allemaal kenmerken die er nu niet bij staan Jammer!!

Ik kreeg zojuist dit antwoordt van Christopher:

Beste Merijn,
De meting van de achterpoten krijg ik vanavond van een klasgenoot, evenals nog een aantal foto's. Ik hoop hiermee duidelijkheid te scheppen. Ik plaats ze z.s.m!

Met vriendelijke groet,

Christopher Raaphorst


Topic kan dicht.

Christopher zegt dat de maten niet te achterhalen zijn. En ook de twee extra foto's werpen wat mij betreft geen nieuw licht op de zaak. Het is dan ook terecht denk ik dat hij de melding heeft veranderd in bosmuis.

Merijn
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

Douwe van der Ploeg

Het beestje komt eerlijk gezegd ook niet echt op me over als grote bosmuis.. Het zou me ook erg verbazen als nu al een exemplaar zover in het westen wordt gevonden, dat duurt nog wel een paar jaar, denk ik..
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Op grond van zowel de vindplaats (zeer ver buiten huidige verspreidingsgebied) als uiterlijke kenmerken (vorm borstvlek past goed bij gewone bosmuis) is dit met zekerheid een fors, manlijk exemplaar van een gewone bosmuis.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Merijn van den Hoogenhoff

Helemaal mee eens, vandaar mijn titel.
Het is overigens wel handig om gewoon maten te nemen als je twijfelt. Kan alleen maar helpen.
Noem mij een freak, maar van alle muizen die ik vang met de life traps, heb ik de maten genomen. Ze staan allemaal in mijn vang lijsten (helaas niet digitaal). Maar in die 18 jaar dat ik dit doe zijn dat er heel wat.(meer dan 1500 individuen :rolleye:).
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff