Staart torenvalk

Gestart door M.V.S, mei 11, 2013, 12:20:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

M.V.S

Beste mannen/vrouwen,

Gisteren vond ik deze staart van een torenvalk mannetje. Hij is op (nog) niet te beoordelen gezet. kan iemand me vertellen waarom? Het is toch duidelijk een staart van een torenvalk?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/75931339
Torenvalk - Falco tinnunculus gezien op 2013-05-10 Etten-Leur - Grauwe Polder
Foto's:
Groetjes, Marc

joostheeremans

Bij veren duurt beoordeling wellicht wat langer, maar dit lijkt me niet iets om een topic voor te starten. Heb geduld er komt vroeg of laat wel een admin langs die dat groene vinkje plaatst, want met de determinatie is niks mis.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

M.V.S

#2
Normaal zou ik dat ook niet doen. Nu staat er een (nog) niet te beoordelen achter, dus blijkbaar heeft er iemand naar gekeken en niet voldoende bewezen geacht (het is immers geen zeldzame soort en ook geen lastige soortgroep. Blijft dus het stukje "beschrijving/onvoldoende documentatie" over uit onderstaande citaat van deze site). 

Citeer(Nog) niet te beoordelen
Deze status wordt in twee situaties gebruikt:
1) Bij waarnemingen van zeer zeldzame soorten (...)
2) Bij waarnemingen waarbij de beschrijving en/of documentatie onvoldoende is om de zekerheid van de determinatie te beoordelen. De status (Nog) niet te beoordelen wordt in het laatste geval vooral gebruikt bij 'lastige' soortengroepen als meeuwen. (...)

Wat mij betreft dus genoeg om wel een topic voor aan te maken. Het betreft hier de afdeling veren, en ik heb veren gevonden. Als je het er niet mee eens bent, hoor ik graag van je waar ik dat wel had moeten doen.
Groetjes, Marc

joostheeremans

Bij veren duurt het altijd wat langer, wellicht wagen een aantal admins zich daar niet aan en dat ze de verenwaarnemingen zo lang op niet te beoordelen zetten. Ik heb weleens houtsnipveren ingevoerd die volgens mij pas vele maanden later zijn goedgekeurd. Maar zo lang je geen commentaar krijgt is er niks aan de hand.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

M.V.S

Bij een (nog) niet te beoordelen, verdwijnt de waarneming van de lijst om te beoordelen van de admins, heeft een plantenadmin me ooit verteld. Dan kan een ander persoon en dus ook niet meer naar kijken. Ik denk dus dat wat je zegt, niet klopt.

Gelukkig zijn hier vast ooit ook nog wel echte admins te vinden, die me er duidelijkheid over kunnen geven.
Groetjes, Marc

HPM

Wat ook de reden is van het niet of naar jouw mening verkeerd beoordelen is, de volgende dag al gaan klagen is echt veel te snel.
Herman van der Meer

M.V.S

#6
Hij is niet "niet beoordeeld". Hij is wél beoordeeld, en niet ok bevonden. Ik lees nergens dat er een tijdslimiet is waaraan ik me moet houden als ik een vraag over m'n eigen waarneming wil stellen.

Mensen maken foutjes. Ik wil weten of ik meer informatie had moeten aanleveren,  de soort misschien toch niet goed had, meer foto's had moeten maken, (want dan doe ik dat in het vervolg), etc. Misschien deed ik alles goed maar ziet een admin het niet, of heeft een verkeerde keuze gemaakt. Kan ook gebeuren.

Maar het is in ieder geval niet aan twee andere normale gebruikers van deze site, om commentaar te leren op mijn vraag hier. Als ik iets niet goed doe of een fout maak, hoor ik dat wel van een persoon die er iets over te zeggen heeft en niet van jullie.
Groetjes, Marc

HPM

Dan moet je je tot admin wenden en het niet aan het forum voorleggen.

Overigens worden bij de zoogdieren sporen als niet te beoordelen beschouwd.
Wellicht is dat bij vogels ook zo.
Het is veel werk en vaak zonder resultaat.


Herman van der Meer

M.V.S

Volgens mij is een forum bedoeld om elkaar op een constructieve manier te helpen, en niet te vervallen in termen als wellicht en maar te raden naar iets. Of alleen maar commentaar te leveren op iemands vraag op zich.

Ik weet nu dat ik inderdaad geen determinatiefout heb gemaakt. Het forumgedeelte wat betreft deze waarneming, is inderdaad nu niet meer nodig. Ik zal wachten op een reactie van een admin of daar zelf over een tijd contact mee opnemen.

Overigens: vogelsporen worden, in tegenstelling tot de zoogdiersporen, vaak wel goedgekeurd (in ieder geval de vogelveren).
Groetjes, Marc

joostheeremans

Marc, ik heb geprobeerd je te helpen, als je alleen antwoorden wilt van admins, vermeld dat dan expliciet in je beginpost, dan kan ik me de moeite voortaan besparen.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

BramtK

Ik snap persoonlijk niet waarom er zo'n gewicht wordt gegeven aan de adminstempel bij een waarneming. Zeker niet als men zelf kennelijk overtuigd is en de waarneming niet is afgekeurd.

Nu we toch bezig zijn. Jouw waarneming is nu goedgekeurd terwijl je bij stadium "sporen" hebt aangevinkt. Volgens mij staat zo goed als vast dat het hier gaat om een dood exemplaar en dus om een vondst. Ik vind daarom dat de waarneming moet worden afgekeurd.

:angel:
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

Sommige waarnemingen van mij met duidelijke foto's van een bepaalde soort zijn ook nog niet goedgekeurd en is ook alweer 2 maanden geleden. Zelfs waarnemingen met foto's van mij gezien van ruim een jaar geleden en nog steeds niet gekeurd. Niet over klagen!!! die beoordeling komt vanzelf wel. Het gaat er vooral om dat jijzelf zeker bent van je zaak.
ps. mijn foto's staan op observado.org dus kan mij voorstellen dat dat nog lastiger is om al die foto's te beoordelen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre