Leucistische Bergeend?

Gestart door ctgrobbe, mei 25, 2013, 16:40:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

ctgrobbe

Vanochtend kwam ik deze eend tegen in het Lauwersmeergebied. Scharrelde rond tussen een aantal Bergeenden en volgens mij is dit een leucistische Bergeend. Maar ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden.
Groeten,
Chris

Jeroen Nagtegaal

Ik zou het ook zo noemen. Erg leuk!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jfbouwmeester

Mogenlijk zelfs een albino als de ogen rood zijn.
Heel leuke waarneming! :rolleye:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

ctgrobbe

Jeroen en Jan, bedankt voor de bevestiging. Heb de foto nog even goed bekeken, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat de ogen rood zijn.
Groet,
Chris Grobbe

servetej

de snavel en de poten zijn rood, dan kan het toch nooit een albino zijn?
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com

jfbouwmeester

De ogen rood is juist een kenmerk van een albino.

En bij een albino halsbandparkiet blijft de snavel ook rood.

De poten? denk denk denk, weet ik zo gauw niet.

Het bloed  van albino's blijft ook gewoon rood vandaar dat de ogen rood zijn.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

servetej

Dat van die ogen wist ik wel, dat is bij alle albino's zo, maar wordt snavel kleur ook niet bepaald door pigment? Aan de andere kant, wat is de kleur van een pigmentloze snavel... Een pigmentloze snavel moet ook een kleur hebben, of dat nou rood of wit is, of noch weer wat anders.
Groetjes, Lisette

ik ben een amateur ornitoloog, maar alle andere kruipende/zwemmende/vliegende/oid beestjes zijn ook machtig interesant en het determineren waard :3 dat is mijn levensmotto ><
en als er niks valt te determineren, dan moet er getekend worden: www.servetej.deviantart.com