taling

Gestart door sliobaarde, mei 24, 2013, 23:51:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

sliobaarde

Hallo Forumleden,
Taling met voor mij raadselachtige kenmerken. Trekt samen op met man zomertaling.

groet, Sjek

Jeroen Nagtegaal

Ik zou er toch een vrouw Wilde Eend van maken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sliobaarde

Maar dan wel een die half zo groot is, bruingrijze poten heeft en een zwartbruin gestreepte ondersnavel.

groet, Sjek

eddynieuwstraten

Kleine vogel, grijze bovenvleugeldekveren, trekt op met man zomertaling........
allemaal best wel goede aanwijzingen voor een [size=78%]vrouwtje zomertaling toch?[/size]

joostheeremans

blauwe spiegel is daarentegen een best wel goede  ;)  aanwijzing voor wilde eend.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

laatvlieger

Citaat van: joostheeremans op mei 25, 2013, 10:47:55 AM
blauwe spiegel is daarentegen een best wel goede  ;)  aanwijzing voor wilde eend.
Toch is het zeer zeker geen Wilde eend.

Ik vind het toch wel een rare vogel eerlijk gezegd. Omdat je bij een vrouw Zomertaling een veel sterker getekende kop zou verwachten.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

frankmeer

vrouwtje Wintertaling dan maar..?
Frank van der Meer

sliobaarde

Met een blauwe spiegel?

groet, Sjek

KorHaan

Op de eerste foto is duidelijk te zien dat de witte streep boven de spiegel breder is dan de witte achterrand. Dat is goed voor Wintertaling. De spiegel zelf wordt donkerder naar buiten toe, en dat zie ik ook bij Wintertaling. Kan het zijn, dat de blauwe gloed van de spiegel wordt veroorzaakt door lichtval, of is de spiegel van een Wintertaling altijd flesgroen, onder alle omstandigheden?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

frankmeer

Citaat van: KorHaan op mei 25, 2013, 19:22:08 PM
Kan het zijn, dat de blauwe gloed van de spiegel wordt veroorzaakt door lichtval, of is de spiegel van een Wintertaling altijd flesgroen, onder alle omstandigheden?

Nee, toont idd vaak blauw.
Frank van der Meer

Rikstar

ga mee met vrouwtje wintertaling.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

sliobaarde

Ik heb een soortgenoot model laten staan teneinde de spiegelkleur bij de wintertaling te testen bij gewijzigde lichtinval. Bij een blauwe lucht, die vandaag even niet voor handen was, zal het verschil waarschijnlijk groter zijn.

groet, Sjek

sliobaarde

Blijft over dat de armvleugel opvallend grijs is voor een wintertaling.

groet, Sjek

frankneijts

Citaat van: sliobaarde op mei 29, 2013, 18:06:45 PM
Blijft over dat de armvleugel opvallend grijs is voor een wintertaling.

groet, Sjek

Je bedoelt de grote dekveren Sjek?
Het blijft maar een rare 'Wintertaling' met tenminste 2 vreemde kenmerken: die grijze dekveren en de blauwe spiegel want ik geloof niet dat ik ooit (bewust) een Wintertaling met een blauwe spiegel heb gezien, ook niet bij fraaie blauwe luchten... Misschien moeten we toch 's gaan denken aan een hybride Anas? Wijfjes zijn waarschijnlijk niet zeldzamer dan mannelijke hybriden maar blijkbaar (veel) lastiger als zodanig te herkennen en waarschijnlijk daarom worden ze ook maar zeer zelden gemeld.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankneijts op mei 29, 2013, 18:19:00 PM
Misschien moeten we toch 's gaan denken aan een hybride Anas? Wijfjes zijn waarschijnlijk niet zeldzamer dan mannelijke hybriden maar blijkbaar (veel) lastiger als zodanig te herkennen en waarschijnlijk daarom worden ze ook maar zeer zelden gemeld.

Wat dat betreft begreep ik altijd uit de kwekerswereld dat hybriden veelal mannen zijn. Daarbij zal het niet herkennen dan denk ik geen rol spelen... Had wat met genen te maken, maar hoe en wat...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

KorHaan

Citaat van: frankneijts op mei 29, 2013, 18:19:00 PM
Citaat van: sliobaarde op mei 29, 2013, 18:06:45 PM
Blijft over dat de armvleugel opvallend grijs is voor een wintertaling.

groet, Sjek


... want ik geloof niet dat ik ooit (bewust) een Wintertaling met een blauwe spiegel heb gezien, ook niet bij fraaie blauwe luchten...






Ik ook niet; vandaar mijn vraag.


Die grijze gdv kan ik in combinatie met die blauwe spiegel al helemaal niet plaatsen.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

frankneijts

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 29, 2013, 18:29:23 PM
Citaat van: frankneijts op mei 29, 2013, 18:19:00 PM
Misschien moeten we toch 's gaan denken aan een hybride Anas? Wijfjes zijn waarschijnlijk niet zeldzamer dan mannelijke hybriden maar blijkbaar (veel) lastiger als zodanig te herkennen en waarschijnlijk daarom worden ze ook maar zeer zelden gemeld.

Wat dat betreft begreep ik altijd uit de kwekerswereld dat hybriden veelal mannen zijn....

Misschien is dat bij eenden-hybriden het geval Jeroen maar bij bijv. hybriden van kanaries met andere vinkachtigen is dat zeker niet zo: tot verdriet van veel kwekers zijn (te) veel van dergelijke hybriden vrouwtjes.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: frankneijts op mei 29, 2013, 20:19:52 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 29, 2013, 18:29:23 PM
Citaat van: frankneijts op mei 29, 2013, 18:19:00 PM
Misschien moeten we toch 's gaan denken aan een hybride Anas? Wijfjes zijn waarschijnlijk niet zeldzamer dan mannelijke hybriden maar blijkbaar (veel) lastiger als zodanig te herkennen en waarschijnlijk daarom worden ze ook maar zeer zelden gemeld.

Wat dat betreft begreep ik altijd uit de kwekerswereld dat hybriden veelal mannen zijn....

Misschien is dat bij eenden-hybriden het geval Jeroen maar bij bijv. hybriden van kanaries met andere vinkachtigen is dat zeker niet zo: tot verdriet van veel kwekers zijn (te) veel van dergelijke hybriden vrouwtjes.
Ik spreek in dit geval dan inderdaad over eenden. Bij meeuwen lijkt er ook geen scheve verhouding te zijn, al is daar nog erg weinig over bekend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sliobaarde

Iemand een idee hoe ik een dergelijke creatie moet invoeren op Waarneming?

Sjek